شماره ۳۷۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ شهريور
صفحه را ببند
خبر

شکارچیان پس از قتل‌عام بزها در پارک ملی لار
ایسنا| سرپرست پارک ملی لار از دستگیری پنج شکارچی غیرمجاز خبر داد که اقدام به شکار غیرقانونی در محدوده پارک ملی لار کرده بودند.
نقی میرزاکریمی افزود: روز چهارشنبه محیط‌بانان پارک ملی لار در زمان گشت و پایش از حضور شکارچیان در منطقه مطلع می‌شوند و پس از اطلاع از این موضوع و انجام بررسی‌های لازم به دقت وضع را زیر نظر قرار دادند.
او ادامه داد: متخلفان که متوجه هوشیاری ماموران اجرایی منطقه شده بودند سعی در فرار و رها کردن لاشه حیات وحش در منطقه را داشتند که محیط‌بانان پارک ملی لار پس از عملیات تعقیب‌وگریز و تیراندازی هوایی این شکارچیان را متوقف و دستگیر کردند.
به گفته وی، این شکارچیان غیرمجاز که با دو دستگاه خودرو وارد منطقه شده بودند پس از انجام شکار قصد داشتند با استفاده از تاریکی شب ماموران را گمراه کنند و از یکی از گذرگاه‌های منطقه خارج شوند. سرپرست پارک ملی لار با بیان این‌که این 5 شکارچی غیرمجاز بامداد پنجشنبه دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: لاشه‌های رهاشده و موجود در خودرو شامل 5 رأس شکار شامل 2 رأس بز، 2 رأس بزغاله و یک رأس کلچه حدودا 2ساله می‌شود که کشف و ضبط شد.
میرزا کریمی اظهار کرد: دو راس بزغاله و یک راس کلچه شکارشده نه گوشت قابل توجهی دارد و نه برای تاکسیدرمی قابل استفاده است، بنابراین نوعی کشتار بی‌رحمانه است که باید اشد مجازات شامل حبس و پرداخت ضرر و زیان برای متخلفان اعمال شود تا قدرت بازدارندگی داشته باشد.

آموزش انگلیسی به پلیس فرودگاه‌
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از ضرورت فراگیری زبان انگلیسی از سوی ماموران پلیس مستقر در فرودگاه‌های کشور خبر داد.  
سرهنگ حسن مهری اظهار کرد: آموزش زبان انگلیسی به ماموران پلیس مستقر در فرودگاه‌های کشور به‌ویژه فرودگاه‌های بین‌المللی از اولویت‌های مهم است که از مدت‌ها قبل در دستور کار قرار گرفته است.  
او با بیان این‌که در همین راستا سالانه حدود 30 تا 40 تن از ماموران پلیس فرودگاه برای گذراندن دوره‌های آموزش زبان انگلیسی اعزام می‌شوند، گفت:  این ماموران باید در حد مکالمه به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند تا امکان برقراری ارتباط میان آنان و گردشگران خارجی وجود داشته باشد.  
به گفته فرمانده پلیس فرودگاه‌ها، پس از اتمام آموزش اولین گروه ماموران، افراد دیگر دوره‌های آموزشی را سپری می‌کنند و در عین حال میزان تسلط و مهارت ماموران آموزش‌دیده نیز سالانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.  مهری که به‌طور جد پیگیر این موضوع است، گفت: فرودگاه بیشترین ارتباط را با مسافران دارد و از این رو معتقدیم باید ماموران ما مسلط به زبان انگلیسی باشند. 


تعداد بازدید :  124