شماره ۳۷۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

بنیاد شعر و ادبیات داستانی نشست «مردی که بلند فکر می‌کرد» را یکشنبه 16 شهریور ساعت 16 برگزار می‌کند. در این نشست که در قالب مجموعه نشست‌های «17 دقیقه حرف حساب» شکل گرفته است، سیدعباس صالحی، محمدرضا جوادی‌یگانه، علی دهباشی و اکبر جباری، درباره زندگی حرفه‌ای و جایگاه ادبی جلال آل‌احمد صحبت می‌کنند.

کتاب «آیین زرتشت» نوشته مری بویس، استاد مطالعات ایرانی دانشگاه لندن، با ترجمه ابوالحسن تهامی به چاپ پنجم رسید.

دبیر سومین جشنواره تئاترشهر با اشاره به آماده نشدن مرکز تئاتر خاوران برای اجرای آثار جشنواره تئاترشهر، از اختصاص سالن‌های فرهنگسراهای مختلف تهران برای این جشنواره خبر داد و عنوان کرد در هر بخش بیش از نیمی از آثار برای اجرای عمومی موردحمایت قرار می‌گیرند.

عصر روز جمعه 14 شهریور مراسم رونمایی از عروسک‌ها و بازی آنلاین فیلم «شهر موش‌ها 2» با حضور منیژه حکمت یکی از تهیه‌کنندگان فیلم و تعدادی از شهروندان در شهرکتاب فرشته برگزار شد.

فیلمنامه «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در قالب کتاب منتشر شد. مراسم رونمایی از این کتاب شانزدهم شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

کشور مراكش برای فیلمبرداری پنجمین قسمت ماجراجویی‌های اتان‌هانت به مدت دو هفته یکی از بزرگراه‌هایش را می‌بندد.

اپرای عروسکی لیلی و مجنون به کارگردانی بهروز غریب‌پور و نوشته آهنگساز نامدار آذربایجانی عزیز حاجی بیگف، به زبان آذری از 23 شهریورماه در تالار فردوسی اجرا می‌شود.

پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب هنر با حضور ناشران از 15 تا 20 شهریور از ساعت 9 تا 21 در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.

هشتمین نمایشگاه سالانه مجسمه‌های کوچک 16 تا 25 شهریور در گالری‌های ممیز، میرمیران، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در اين نمايشگاه 35 اثر از مجموع 85 اثر رسیده به دبیرخانه به نمایش گذاشته می‌شود.

علی‌اصغر عباسی معروف و متخلص به آرام فرزند گل مراد متولد 1312 هجری شمسی، درگذشت. عباسی شاعری خوش‌ذوق و خوشخو، قصه‌پردازی بذله‌گو بود.

آزمون‌های گروه کر دفتر موسیقی که به گروه کر ارکستر سمفونیک تغییر نام داده است‌، پس از سه مرحله به پایان رسید.

بهروز افخمی با قطعی شدن انتخاب بازیگرانش،‌ «تله» را اوایل مهرماه کلید می‌زند.

پروژه 12 ساله سینمایی «ریچارد لینکلیتر» با عنوان «بچگی» از سوی فدراسیون بین‌المللی منتقدین فیلم (فیپرشی) و با کسب 533 رأی از سراسر جهان موفق به کسب جایزه بزرگ بهترین فیلم ‌سال شد.  

هلند، ژاپن و گرجستان نیز به جمع کشورهایی پیوستند که نمایندگان خود را برای حضور در هشتادوهفتمین دوره جوایز اسکار معرفی کردند.

«تد گوسن»، کتاب «آواز باد را بشنو» اولین رمان‌ هاروکی موراکامی - معروف‌ترین نویسنده معاصر ژاپن - را بار دیگر به انگلیسی ترجمه می‌کند و تا ‌سال 2015 به زیر چاپ می‌برد.

بخش مسابقه عکس بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که برای اولین بار در این جشنواره برگزار می‌شود، میزبان سیف‌الله صمدیان، عباس کوثری و رضا معطریان است تا آثار حاضر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را ارزیابی و داوری کنند.

«گوستاوو کراتی» یکی از محبوب‌ترین چهره‌های موسیقی راک آمریکای لاتین در 55سالگی درگذشت.

 


تعداد بازدید :  157