شماره ۳۷۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ شهريور
صفحه را ببند
د‌یار

 آب‌های آزاد عامل   توسعه اقتصاد دریامحور در بندر چابهار
استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: دسترسی به آب‌های آزاد بندر چابهار نقش این بندر را در توسعه اقتصاد دریامحور مهم جلوه داده است.
به گزارش ایسنا، علی اوسط‌هاشمی افزود: اگرچه طی سال‌های اخیر بیشترین توان بنادر چابهار در مسأله تخلیه و بارگیری نسبت به سهم این بندر از دریا ناچیز بوده اما در شرایط کنونی ایجاد ظرفیت‌های توزیع در بنادر مدنظر قرار دارد.
علی اوسط‌هاشمی اظهار کرد: توسعه سواحل و دریا به‌عنوان پارامتر اصلی در توسعه دریامحور مدنظر دولت در استان سیستان‌وبلوچستان قرار دارد.
استاندار تأکید کرد: افزایش اشتغال، صادرات و ارتقای درآمدهای اقتصاد دریایی از رویکرد‌های مهم توسعه اقتصاد دریا محور است.
وی خاطرنشان کرد: چابهار دروازه ورود کالا به کشورهای جهان است و همین موضوع نقش مهم این بندر را در توان اشتغالزایی پایدار در منطقه بیشتر نمایان می‌سازد.
هاشمی گفت: بخش خصوصی امروز بازوی توانمند در توسعه بنادر چابهار است و دولت با اشتیاق کامل از ورود بخش خصوصی به این عرصه استقبال می‌کند.
وی تأکید کرد: جامعه دریایی بر این امر تأکید دارد که دریا می‌تواند محور توسعه صنعتی کشور‌ها  باشد.
استاندار تصریح کرد: سیستان‌وبلوچستان از لحاظ برخورداری از سواحل و کرانه‌ها وضع خوبی دارد و باید از این موقعیت استفاده بهینه کرد.

پسماندهای‌ بیمارستان‌های البرز بی‌خطر می‌شوند
‌مدیرکل محیط‌زیست استان البرز از تجهیز همه بیمارستان‌های البرز به سیستم بی‌خطرساز پسماندهای پزشکی خبر داد.
حسین محمدی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به واسطه همکاری مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان، از ‌سال گذشته همه بیمارستان‌های استان البرز به سیستم بی‌خطرساز پسماندهای پزشکی مجهز شده‌اند.
وی افزود: بر این اساس پسماندهای بیمارستان‌های البرز پس از بی‌خطرساز شدن توسط مجموعه مدیریت پسماند شهرداری جمع‌آوری و دفن می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: هرچند طی یک‌سال گذشته برای بی‌خطرکردن پسماندهای بیمارستانی در سطح استان فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته که درنهایت به تأمین سلامت شهروندان منجر می‌شود، ولی بحث جمع‌آوری پسماندهای درمانگاه‌ها، مطب‌های خصوصی و آزمایشگاه‌ها مغفول مانده است.
وی ادامه داد: از آن‌جا که پسماندهای درمانی امکان ایجاد آلودگی و انتقال بیماری را دارند، محیط‌زیست استان هیچ‌گونه کوتاهی را از سوی متولیان این حوزه نمی‌پذیرد و با آن به جدی‌ترین شکل برخورد خواهد کرد.
محمدی گفت: اداره کل محیط‌زیست استان با گوشزد کردن تکالیف قانونی به دستگاه‌های اجرایی این بخش، به دنبال یافتن راه‌حل مناسب برای مدیریت پسماندهای مطب‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌ها‌ست‌.
این مسئول با اشاره به اهمیت حوزه سلامت در دولت یازدهم، افزود: یکی از موضوعاتی که همیشه مورد توجه مسئولان بوده و دولت تدبیر و امید هم آن را سرلوحه خود قرار داده، سلامت مردم است.
مدیرکل محیط‌زیست استان البرز در پایان یادآور شد: دولت تدبیر و امید در این مدت کوتاه با وجود معضلات بسیاری که در حوزه سلامت و آلایندگی‌ها مواجه بوده، اقدامات ارزشمندی در بخش نظام سلامت و پیشگیری از آلودگی محیط‌زیست انجام داده است.

پنبه در صدر کالاهای وارداتی خراسان رضوی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در‌ سال گذشته بیشترین واردات استان مربوط به محصول پنبه بوده است.
راضیه علیرضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 25‌درصد از کل واردات استان در‌ سال گذشته پنبه بوده است و پس از آن دانه گندم، فرآورده‌های غذایی، برنج، کنجاله، دانه کنجد و جو ازجمله موادی بوده که در صدر کالاهای وارداتی به استان قرار گرفته است.
وی درباره شرکای تجاری واردات استان در ‌سال گذشته گفت: ازبکستان با سهم 35‌درصدی مهم‌ترین شریک تجاری واردات استان در‌ سال گذشته بود و سپس قزاقستان، ترکمنستان، ترکیه و پاکستان در جایگاه بعدی قرار دارند. کمترین سهم در این میان مربوط به کشور چین با 4‌درصد است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درخصوص وضع معافیت گمرکی ماشین‌آلات و مواداولیه استان، عنوان کرد: 75 فقره معافیت حقوق گمرکی ماشین‌آلات از ابتدای ‌سال‌جاری تاکنون صادر شده که ارزش ماشین‌آلات مشمول معافیت 73‌میلیون یورو بوده که از این میزان از 4هزار یورو معافیت استفاده شده است.


تعداد بازدید :  128