شماره ۳۷۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
محمد قاضی در گفت‌وگو با «شهروند»:
پیراهن تیم‌ملی و آقای گلی را باهم می‌خواهم
برهانی قهرمانی است که فوتبالش دیده نمی‌شود شیرینی در رسانه‌ها حرف می‌زند، من در دادگاه!

گروه ورزش| این روزها همه چیز به سود استقلال است؛ برد مقابل نفت مسجدسلیمان و نتایجی که در دیگر بازی‌ها رقم خورد، آبی‌پوشان را در بهترین شرایط قرار داده است. محمد قاضی، مهاجم استقلال امسال برخلاف ‌سال گذشته عملکرد بسیار خوبی در ترکیب تیمش داشته و روز پنجشنبه نیز گل اول آبی‌ها را به ثمر رساند. قاضی که این روزها به خاطر طلبش از باشگاه پرسپولیس و اختلاف با سعید شیرینی، حاشیه‌های زیادی هم پیرامونش وجود دارد، هدفش در فصل جاری را آقای گلی عنوان می‌کند. او بسیار امیدوار است با درخشش در ترکیب استقلال دوباره به تیم‌ملی برگردد و بتواند در جام ملت‌های آسیا برای تیم‌ملی کشورمان بازی کند. گفت‌وگوی «شهروند» با محمد قاضی را در ادامه می‌خوانید.
* برد خیلی خوبی مقابل نفت به دست آوردید، درباره شرایط بازی صحبت کن.
مهم‌ترین نکته‌ای که در مسجدسلیمان اذیتمان کرد، گرمای بیش از حد هوا بود. در این شرایط تیم نفت بسیار خوب بازی کرد و واقعا باعث شد در دقایقی در لاک دفاعی فرو برویم اما خوشبختانه با انجام یک بازی منطقی توانستیم 3 امتیاز را مال خود کنیم. خوشحالم که سپاهان هم پیروز نشد و با اقتدار در صدر جدول جایگاه‌مان را تثبیت کردیم.
* از گلی که به ثمر رساندی، بگو. به نظر می‌رسد نسبت به‌سال گذشته شرایط بسیار بهتری داری.
می‌خواهم از آرش برهانی تشکر ویژه‌ای انجام دهم. او قهرمان واقعی بازی با نفت بود. آرش واقعا عالی به من پاس داد و در این بازی دوندگی‌اش فوق‌العاده بود. خوشحالم که توانستم زحمت آرش و بقیه بچه‌ها را به بار بنشانم. درباره خودم باید بگویم، شرایط بسیار خوبی دارم. در این فصل انگیزه زیادی دارم تا خودم را اثبات کنم و امیدوارم به اهدافی که دارم برسم.
* اهدافی که می‌گویی آقای گلی است؟
به‌هرحال برای هر بازیکنی مهم است که بتواند چنین عنوانی را به‌دست بیاورد. در ذوب‌آهن به آقای گلی نزدیک شدم اما نتوانستم به دستش بیاورم. امیدوارم امسال به این عنوان برسم. هدف دیگرم بازگشت به تیم‌ملی است. مدت‌هاست نتوانسته‌ام پیراهن تیم‌ملی را برتن کنم که امیدوارم امسال بتوانم به این مهم دست پیدا کنم. می‌خواهم در جام ملت‌های آسیا پیراهن تیم‌ملی را برتن کنم.
* در نیمه دوم بازی روز پنجشنبه در خط دفاعی هم بازی کردی، برایت سخت نبود؟
در آن شرایط تیم نفت به توپ‌های بلند روی آورده بود و قلعه‌نوعی با توجه به این‌که مدافع تخصصی نداشتیم و بازیکن سرزن می‌خواست، مرا به خط دفاع فرستاد. من تابع نظر سرمربی هستم اما در کل تجربه خوبی برایم بود. بعد از بازی بچه‌ها به شوخی می‌گفتند تو و‌ هاشم، امیرحسین (صادقی) و حنیف (عمران‌زاده) را نیمکت‌نشین می‌کنید!
* به نظرت استقلال می‌تواند در فصل جاری قهرمان شود؟
تیم خیلی خوبی داریم اما فعلا 7 بازی گذشته و 23بازی دیگر باقیمانده است. تیم ما شایستگی رسیدن به‌عنوان قهرمانی را دارد اما نباید مغرور شویم و قطعا روند فعلی باید ادامه پیدا کند. با این شرایط استقلال امسال جام می‌گیرد. البته به شخصه بسیار امیدوارم که بتوانیم جام قهرمانی را به دست آوریم.
* قضیه طلبت از پرسپولیس و اختلافت با شیرینی به کجا رسید؟
من پیگیر ماجرا هستم. همان‌طور که قبلا هم گفتم شیرینی مدارکی را به باشگاه داده که واقعی نیست. او امضاي مرا جعل کرده و باید در دادگاه پاسخ بدهد. دوست ندارم درباره شیرینی دیگر صحبتی انجام دهم و همه چیز را به دادگاه موکول می‌کنم. این آقا در رسانه‌ها صحبت می‌کند اما من جوابش را در دادگاه می‌دهم.
* حرف پایانی؟
می‌خواهم درباره آرش برهانی چیزی را بگویم، آرش بازیکن بزرگی است که فوتبالش دیده نمی‌شود. او یکی از بهترین مهاجمان ایران است که به حقش نرسیده. شک ندارم این فصل برای او بسیار خوب خواهد بود.

پنجشنبه پرحاشیه

گروه ورزش| شروع رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال پر بود از حواشی رنگارنگ. در مهم‌ترین بازی روز پنجشنبه تیم استقلال با دو گل میزبانش، نفت مسجدسلیمان را شکست داد تا جایگاهش در صدرجدول تثبیت شود. می‌توان یکی از مهم‌ترین اتفاقات این مسابقه را پنالتی دانست که محسن فروزان در دقیقه 80 و در شرایطی که تیمش یک بر صفر پیش بود، مهار کرد.  فروزان تاکنون در 7 بازی، 4 بار کلین شیت کرده است.  نکته جالب دیگر اینکه قلعه‌نوعی از دقیقه 65 محمد قاضی را به مرکز خط دفاع فرستاد! اما بازی سپاهان و ملوان که با تساوی یک-یک به پایان رسید، کم‌حاشیه نبود. زلاتکو کرانچار که دوست ندارد از همتایش در استقلال عقب بماند،‌ هادی عقیلی را به خط حمله فرستاد و اتفاقا او در دقیقه 90 می‌توانست با یک قیچی برگردان دروازه ملوان را باز کند ولی مهم‌ترین حاشیه این بازی به قهر رحمان احمدی مربوط می‌شد.  احمدی که دوباره نیمکت‌نشین گردان شده بود، حتی حاضر نشد روی نیمکت بنشیند. نفت تهران نتوانست برتری‌اش مقابل گسترش فولاد را حفظ کند و در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرد.  درگیری مهرداد بایرامی با مهدی تارتار بعد از تعویضش حاشیه چشم‌نواز این مسابقه بود. رضا عنایتی هم در اهواز یک گل مهم برای پدیده به ثمر رساند تا نه‌تنها یک امتیاز برای تیمش به دست آورد بلکه با 4 گل در کنار ادینیو در صدرجدول گلزنان قرار بگیرد.


تعداد بازدید :  190