شماره ۷۴۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۲ دي
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 تقویت ارزش بازار در معاملات هفتگی فرابورس|  در هفته‌ای که گذشت با وجود یک روز معاملاتی کمتر، آیفکس رشد 1.3‌درصدی داشت و ارزش بازار فرابورس نیز با افزایش 0.7‌درصدی همراه شد. هفته معاملاتی فرابورس ایران درحالی به پایان رسید که 631‌ میلیون ورقه بهادار در 78‌ هزار نوبت به ارزش 6‌ هزار و 588‌ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت؛ این اعداد نشانگر افت 21‌درصدی حجم و یک‌درصدی ارزش معاملات در قیاس با هفته پیشین است.
  نظام بانکی حمایتی از بازار سرمایه نمی‌کند|  حسین فهیمی، رئیس مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: درحال حاضر ضرورت حمایت نظام بانکی از بازار سرمایه تبدیل به سیاستی علیه بازار سرمایه شده است؛ در نظام بانکی و به‌خصوص بانک مرکزی یک حرکتی شروع شده که نه‌تنها هیچ حمایتی از ابزارهای جدید و نهادهای مالی جدید وابسته با بازار سرمایه نمی‌کند، بلکه برخلاف آن اقداماتی انجام می‌شود.
 خروج پتروشیمی‌ از بورس کالا به صلاح کشور نیست| پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا در شرایط کنونی، پاک کردن صورت مسأله است و نوعی بازگشت به عقب محسوب می‌شود. با توجه به رشد تولید محصولات پتروشیمی در کشور در یک دهه گذشته، شرایطی فراهم شده که به‌طور طبیعی صنایع پایین‌دستی این محصولات هم رشد کند تا جایی که حجم صادرات محصولات پتروشیمی رشد قابل توجهی پیدا کرده و 30‌درصد از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

 


تعداد بازدید :  381