شماره ۳۷۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
اهدای جوایز مدال آوران با حضور رئیس جمهوری
روحانی: دلم می‌خواهد قهرمانان پهلوان هم باشند

گروه ورزش| اهدای جوایز قهرمانان ورزشی که بخشی از آن حتی به دولت قبلی باز می‌گشت، مدت‌ها بود که جزو برنامه های وزارت ورزش و جوانان قرار داشت که در نهایت این اتفاق روز گذشته در سالن همایش‌های صدا وسیما رخ داد. در این مراسم که عصر روز گذشته در سالن همایش‌های صدا وسیما با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان برگزار شد از 170 ورزشکار کشورمان که طی سال‌های 91 و92 در میادین بین المللی مدال کسب کرده بودند، تقدیر شد. وزارت ورزش نهایت تلاش خود را کرد تا این مراسم قبل از بازی‌های آسیایی صورت بگیرد تا ورزشکاران کشورمان با انگیزه ای دوچندان راهی بازی‌های آسیایی 2014 شوند.
دکتر روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدال آوران و قهرمانان همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: از آغاز دولت یازدهم ظاهرا اقبال و بخت با این دولت همراه بوده چنانچه همزمان با جشنی که مردم برای انتخابات ریاست جمهوری برپا کرده بودند جشن و شادی حضور ورزشکاران ما و صعود آنها برای جام جهانی،‌ نشاط و خوشحالی مردم را مضاعف کرد و بعد از آن نیز در زمینه ها و بخش های دیگر ورزشی همواره ورزشکاران ما توانستند لبخند را بر لبان ملت بزرگ و عزیز ایران بنشانند.
وی با بیان اینکه یکی از آثار ورزش قهرمانی ایجاد هیجان و نشاط در جامعه است اظهار کرد: البته در گذشته و سالهای قبل از انقلاب گاهی این سخن مطرح می شد که اساسا قهرمانی در میان یک ملت معنا و مفهومی ندارد. مردم همه قهرمانند و باید باشند البته این از لحاظ تعبیر و شعار شاید بد نباشد اما وقتی موضوع را با واقعیت در زمینه های مختلف تطبیق می دهیم می بینیم که دنیای ما هم دنیای رقابت و هم دنیای قهرمانی است.
رئیس‌جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد: ‌اصولا قهرمانان هم نشاط آورند و همین که قادرند بهترین الگو ها برای نسل جوان و جامعه ما باشند. البته ما دلمان می خواهد قهرمانانمان پهلوان هم باشند و بین پهلوانی و قهرمانی منافاتی نیست اگرچه پهلوانی رتبه بالایی است و الگوی مان نیز در این زمینه امیر المومنین علی (ع) است. امیر‌المومنین قهرمان میدان های نبرد بود و همچنین پهلوان میدان ها نیز بودند.
روحانی افزود: برای مردم زیبا است که می بینند آستانه تحمل دولت بالا است و حتی تخریب و نقد ناروا را تحمل می‌کنند و مردم دلشان می‌خواهد آستانه تحمل بالا برود و همه ما باید آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم.

 


تعداد بازدید :  133