شماره ۳۷۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
جاری شدن سیل در کشمیر هند 69 نفر را به کام مرگ فرو برد
کارناوال عروسی در محاصره سیل

گروه حوادث| جاری شدن سیل در هند 49 سرنشین کارناوال عروسی را به کام مرگ فرو برد. این درحالی است که با ناپدیدشدن عروس و داماد به نظر می‌رسد این حادثه مرگبار در اولین روز پیوندشان آنها را هم به خواب ابدی فرو برده باشد.
باران‌های تابستانی آخر هفته در هند، تعداد زیادی از روستاها و شهرهای هند را در محاصره سیل قرار داد.  درحالی‌که در روزهای پایانی تابستان فصل برپایی عروسی زوج‌های هندی است هیچ‌کس تصور نمی‌کرد جاری شدن سیل قبل از شروع بزم شادی میهمانان عروسی را به کام مرگ بکشاند و عروسی زوج هندی را به عزا تبدیل کند.  اما باران تابستانی از روز سه‌شنبه 11 شهریور ماه در کشمیر آغاز شده بود. باران سیل‌آسا از ساعت‌های اولیه روز سه‌شنبه شروع به باریدن کرد تا جایی که این منطقه را در وضعيتي قرار داد كه خانه و زندگی روستاییان را در برگرفت.  هنوز چند ساعتی از حادثه نگذشته بود که امدادگران در جریان ماجرا قرار گرفتند و بلافاصله راهی مناطق سیل‌زده شدند. طبق گزارشات رسیده بسیاری از شهر‌ها و روستا‌ها در محاصره سیل قرار گرفته بودند.  
کارناوال مرگ
بارندگی در مناطق کشمیر تا روز پنجشنبه ادامه داشت تا این‌که با جاری شدن سیلاب، عروسی 2 زوج را به عزا تبدیل کرد. میهمانان عروسی که برای رفتن به مراسم سوار اتوبوس شده بودند تا به سمت روستای لام بروند درحالی سرود شادی سر داده بودند که تصور نمی‌کردند قربانی سیل مرگباری شوند.  راننده اتوبوس وقتی از روستای «لام» در نزدیکی «نوشهرا» در حرکت بود در 150 کیلومتری شمال «جامو» بر اثر سیلاب شدید واژگون شد.
عملیات   نجات
در پی ورود سامانه بارشی در کشمیر هند و بارش شدید در شهرها و روستاها، زنگ آماده‌باش برای امدادگران به صدا درآمد و تیم‌های امدادی و جست‌وجوگر برای کمک به حادثه‌دیدگان به مناطق سیل‌زده اعزام شدند. از روز سه‌شنبه 11 شهریور ماه بارش شدید در بعضی از نقاط کشمیر در هند آغاز شد.  شدت سیل به‌حدی بود که تلاش‌ امدادگران را بی‌نتیجه گذاشت. بررسی‌های میدانی امدادگران نشان می‌داد این اتوبوس حامل بیش از 50 سرنشین بود که برخی از آنها تلاش کردند از اتوبوس بیرون بپرند. با این حال هنوز شمار دقیق سرنشینان اتوبوس مشخص نیست.  
بنابر اعلام رسمی مقامات هند، سیل تاکنون با ویران کردن 50منزل مسکونی در سراسر کشمیر، 20 نفر دیگر را نیز به کام مرگ فرو برده بود.  عملیات امداد و نجات کلید خورد و تیم‌های امدادی به کمک سیل‌زدگان رفتند. مزارع روستاییان دچار آبگرفتگی شده بودند و خسارت مالی به زمین‌های کشاورزی وارد کرده بود.  در این بیانیه همچنین آمده است که بیش از 500‌هزار کیسه شن به منظور مقابله با سیل فراهم شده و از ساکنان مناطق سیل زده خواسته شده به مناطق امن نقل مکان کنند.


تعداد بازدید :  171