شماره ۳۷۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
حکم اعدام برای قاتل رئیس ایرانی بانک مشهور مالزی
رئیس بانک مرکزی مالزی در این پارکینگ کشته شد

 گروه حوادث| دادگاهی در کوالالامپور مالزی متهم اصلی قتل بانکدار ایرانی در این کشور را به اعدام محکوم کرد.
حسین احمدنژادی بنیانگذار گروه بانکداری AM Bank مالزی 7مردادماه ‌سال گذشته در پارکینگی در کوالالامپور به ضرب گلوله کشته شد. AM Bank یک بانک عربی - مالزیایی است و از بانک‌های معتبر مالزی محسوب می‌شود. همسر 49ساله حسین احمدنژادی، چئونگ می‌کوئن هم در این حادثه مجروح و جان سالم به در برده است. بنابر این گزارش حادثه ساعت 13:50 بعدازظهر دوشنبه 29جولای در پارکینگی در نزدیکی معبد سیلان لرونگ رخ داد. به گفته پلیس زمانی که آقای حسین احمدنژادی (دارنده پاسپورت ایرانی) 75ساله به همراه همسر مالزیایی خود به سمت خودرو خود در حال قدم زدن بوده مورد هدف شلیک مردان مسلح قرار گرفته است. گلوله ضاربان به سینه و دنده رئیس ایرانی بانک برخورد کرده و در دم باعث مرگ او شده بود اما گلوله دیگری که به همسر او شلیک شده تنها باعث جراحت در ناحیه دست وی شده بود.
کونگ سویی کوانگ عامل جنایت 2ماه پس از قتل در شهر تایپینگ ایالت کداح مالزی دستگیر شد. او در دادگاه نتوانست شواهدی برای برائت خود از اتهام قتل و دفاع از خود ارایه کند. دادگاهی در مالزی اواخر بهمن‌ماه ‌سال گذشته نیز یک راننده تاکسی را به جرم مشارکت در قتل بانکدار سرشناس ایرانی و همکاری با قاتل در صحنه قتل و فراری دادن ضارب با خودرو به 14‌سال زندان محکوم کرد.
این راننده تاکسی 46ساله هم، 6روز پس از قتل این بانکدار به همراه یک قبضه کلت و چهار گلوله دستگیر شد. تحقیقات پلیس نشان می‌دهد این بانکدار به دلیل معامله املاک به ارزش بیش از 100‌میلیون رینگیت (بیش از 30‌میلیون دلار) به قتل رسیده است. دادگاه عالی کوالالامپور پس از رسیدگی به پرونده کونگ سویی کوانگ، متهم 45ساله بانکدار ایرانی را به اعدام محکوم کرد.  او همچنین در دادگاه متهم به تلاش برای کشتن همسر 49 ساله حسین احمدنژادی شد و در این ارتباط نیز به 18‌سال حبس محکوم شد.


تعداد بازدید :  202