شماره ۳۷۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

محسن چاوشی روز 14 مرداد، همزمان با ‌سالمرگ حسین پناهی اثر «این بود زندگی» را از آلبوم صوتی و کتاب «سلام خداحافظ» این هنرمند را بازخوانی و منتشر کرد.

نمایشگران عروسکی صبح روز جمعه 21 شهریورماه ساعت 10 صبح از مقابل تالار وحدت راهی قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) می‌شوند و با حضور در این قطعه بر مزار هنرمندانی چون استاد احمد خمسه‌ای، کامبیز صمیمی‌‌مفخم، جواد ذوالفقاری، اردشیر کشاورزی، بیژن نعمتی‌شریف و احمد بهبهانی می‌روند و به این هنرمندان ادای احترام می‌کنند. قرار است خانواده‌های این هنرمندان نیز نمایشگران عروسکی را همراهی کنند.

فیلم تلویزیونی «چرک‌نویس» با بازی حامد بهداد و به کارگردانی علی جناب وارد شبکه نمایش خانگی شد.

فیلم «قاضی» ساخته دیوید دابکین و با نقش‌آفرینی رابرت داونی جونیور و رابرت دووال با پیش‌نمایش جهانی پر زرق و برق خود فستیوال فیلم تورنتو را افتتاح کرد.

خالقان آلبوم نوستالژیک «نگاه آسمانی» سرانجام بعد از گذشت چند دهه از تولید این اثر موسیقایی، با اجرای زنده کنسرت «شب عاشقان بیدل» یاد و خاطره این اثر موسیقایی را زنده کردند، در این کنسرت موسیقایی که با یک ساعت و نیم تأخیر اجرا شد حسام‌الدین سراج به آهنگسازی و رهبری ارکستر همایون رحیمیان قطعاتی منتخب از آلبوم «نگاه آسمانی» را برای مخاطبان اجرا کردند.

فرهاد آئیش، حمید جبلی و رضا معطریان داوری آثار بخش عکس سومین جشنواره تئاترشهر را برعهده گرفتند.

سوئد با معرفی فیلم «فورس ماژور» وارد رقابت اسکار فیلم خارجی زبان شد.

سی داستان کوتاه هوشنگ مرادی‌کرمانی در قالب کتابی با عنوان «ته خیار» منتشر می‌شود.

کتابخانه شخصی زنده‌یاد دکتر امیرهوشنگ کاوسی منتقد فقید سینمای ایران، به مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی اهدا شد.

فیلمنامه «شهرزاد» تهمینه میلانی که با الهام از داستان «هزار و یک شب» و «تلخون» صمد بهرنگی است پس از هفت‌سال مجوز گرفت و عرضه شد.

فیلمبرداری اثر مستندی درباره زندگی «بابی مور» فوتبالیست سرشناس انگلیسی به‌زودی آغاز می‌شود.

سی‌وششمین جشنواره سینمایی قاهره از نهم نوامبر آینده درحالی برگزار می‌شود که برای کنار زدن اختلافات سیاسی میان دو کشور، صد سالگی سینمای ترکیه را جشن می‌گیرد.

برگزارکنندگان جایزه فیلم شورای نوردیک متشکل از کشورهای منطقه اسکاندیناوی که با جایزه نقدی 62‌هزار دلاری همراه است، روز گذشته 5 فیلم را به‌عنوان نامزد جایزه فیلم 2014 اعلام کردند. فیلم «نیمفومانیاک» از دانمارک ساخته لارس فون‌تریر یکی از نامزدهای منتخب است. «شب عینی» از فنلاند، «از مرد‌ها و اسب‌ها» از ایسلند‌، «نابینا» از نروژ و همچنین فیلم «توریست» از سوئد ساخته روبن اوستلوند نامزدهای جایزه فیلم شورای نوردیک هستند.

فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد پس از حضور موفق در جشنواره ونیز، به جشنواره فیلم لندن نیز دعوت شد.

فیلم «حوض نقاشی» به همراه چهار فیلم کوتاه از حوزه هنری در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک شارجه روی پرده می‌رود.

فیلمبرداری پروژه پردردسر «هشت نفرت‌انگیز» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو ژانویه 2015 شروع می‌شود و دسامبر همان‌ سال روی پرده می‌رود.

کتاب «مالیخولیای محبوب من» نوشته بهاره رهنما به چاپ ششم رسید.


تعداد بازدید :  249