شماره ۳۷۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
تقدیر خانه كارگر از وزیر نفت، تقدیر وزیر نفت از وزیر کار
زنگنه: صاحبان خودرو‌های میلیاردی دیگران را هم فاسد می‌کنند!

شهروند| دبیرکل و اعضای خانه کارگر به مناسبت هفته دولت به وزارت نفت رفتند و با وزیر دیدار داشتند. بیژن زنگنه وزیر نفت در این دیدار با ابراز نگرانی از وضع بیکاری در کشور گفت: این معضلات باعث احساس شرمندگی است، باید همگی دست به دست هم بدهیم و مشکل بزرگ بیکاری را در کشور حل کنیم. او با اشاره به این‌که نفت، لکوموتیو خروج از رکود در کشور است، افزود: طی 8سال گذشته 600 تا 700‌میلیارد دلار از بودجه کشور خرج شده اما نتیجه‌ مطلوبی در پی نداشته است. وی تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور بعد از تحریم‌ها، بیکاری آن هم در سطوح تحصیلکردگان است، بنابراین از جمله اقداماتی که برای حل این مسائل باید انجام شود، بهبود سیاست خارجی و توسعه روابط با دیگر کشور‌هاست. وی بیکاری را منجر به بروز فساد و ناآرامی و التهابات اجتماعی دانست و گفت: بسیاری از مطالبات کارگران و تأمین‌اجتماعی محقق شده که دلیل تحقق این امر انتخاب وزیری برای وزارت کار از جنس کارگران است که این رویه حایزاهمیت بوده و فرصتی استثنایی برای جامعه کارگری است.
زنگنه با ابراز ناخرسندی از ظهور اشرافی‌گری و تردد خودروهای گران‌قیمت چندمیلیاردی در خیابان‌های کشور گفت: پول خرید اینگونه خودرو‌ها بادآورده و حاصل بدبخت شدن عده‌ای از مردم بوده و صاحبان برخی از آنها رانتخوار و فاسدند که دیگران را نیز به فساد می‌کشانند.
دبیرکل و اعضای خانه کارگر نیز در این دیدار با اشاره به این‌که وزارت نفت از کیان اقتصادی کشور صیانت کرده خواهان آن شدند که مجموعه وزارت نفت تمام تلاش خود را برای تکرار نشدن دوباره ماجرای بابک زنجانی به کار ببندد.
علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر در این خصوص گفت: وزارت نفت از کیان اقتصادی کشور صیانت کرد؛ تمام دعوا‌ها و تحریم‌ها برسر نفت بوده و تمام هدف تحریم‌کنندگان جلوگیری از کسب درآمد ایران بود که اگر کیاست و سیاست عمیق و کار پرتلاش و بابرنامه وزیر نفت نبود امکان بهبود وضع صنعت نفت و افزایش میزان صادرات نفت وجود نداشت.
او با تأکید بر این‌که ابتدا و انتهای تمام تحریم‌ها به نفت ختم می‌شود، تصریح کرد: صنعت نفت با درایت آقای زنگنه بهتر از دیگر دستگاه‌ها با مقابله با تحریم‌ها رفته و توانسته  از کیان مالی و اقتصادی کشور به بهترین وجه ممکن صیانت کند.


تعداد بازدید :  164