شماره ۳۷۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
ادامه همکاری‌های صلیب‌سرخ آمریکا و شبکه دیزنی
اهدای عروسک‌های «میکی ماوس» به کودکان حادثه‌دیده و ساخت فیلم آموزشی

 «صلیب‌سرخ آمریکا» و «شبکه دیزنی» اعلام کردند که یک فیلم تلویزیونی با موضوع «آمادگی در مقابل حوادث» با بازی کامرون بویس ستاره این شبکه ساخته‌اند.  
به گزارش «شهروند»، این فیلم که کمک می‌کند تا خانواده‌ها و کودکان اهمیت آمادگی در مقابل حوادث طبیعی و دیگر حوادث اضطراری را بیاموزند در ماه «آمادگی ملی» که در سپتامبر است از شبکه دیزنی پخش خواهد شد.  
نظر رئیس صلیب‌سرخ آمریکا
گیل مک گاورن، رئیس صلیب‌سرخ آمریکا گفت: «وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد آمادگی همه افراد خانواده بسیار مهم است.»
او ادامه داد: «حمایت مداوم دیزنی به ما کمک می‌کند با آموزش دادن به کودکان درباره اهمیت آمادگی در مقابل حوادث که با شیوه‌های مرتبط و سرگرم‌کننده ارایه می‌شود، کودکان را ایمن نگه داریم.»
شیوه‌های آموزشی لذت‌بخش
گروه «دوستان دیزنی برای تغییر» - که یک کار ابتکاری جهانی است و کودکان و خانواده‌ها را برای فعالیت ترغیب می‌کند و برای اجرا در محل زندگی‌شان مؤثر است- این فیلم را در وب‌سایت خود منتشر می‌کند تا روش‌های سادة داشتن آمادگی در زمان حوادث را به بچه‌ها نشان دهد.  این فیلم در شبکه دیرنی نیز روی آنتن می‌رود.  
در این فیلم «بویس» و دوستانش درباره مقدمات آمادگی در زمان وضع اضطراری اعم از این‌که «یاد بگیرید، تمرین کنید، مشارکت کنید تا آماده باشید» بحث و گفت‌و‌گو می‌کنند. بویس و دوستانش، آمادگی در مقابل حوادث را آسان و با لذت نشان می‌دهند و با شیوه‌ای به نمایش می‌گذارند که به کاهش نگرانی و اضطراب کودکان در زمان حوادث غیرمترقبه کمک می‌کند.  
کتاب میکی و دوستان
این فیلم یکی از چندین همکاری مشترک میان صلیب‌سرخ آمریکا و کانال دیزنی است. این دو سازمان در یک همکاری مشترک، «کتاب کار آمادگی در مقابل حوادث میکی و دوستان» (Mickey and Friends Disaster Preparedness Activity Book) را منتشر کردند. این کتاب از طریق مجموعه‌ای از بازی‌ها و فعالیت‌های گروهی، به کودکان و خانواده‌ها آموزش می‌دهد چطور در زمان حوادث آماده باشند.   این کتاب اکنون برای دانلود شدن به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی آماده است.  
طرح روبالشی
دیزنی در خلق و گسترش طرح «روبالشی» (Pillowcase) از طریق سرمایه‌گذاری 3‌میلیون دلاری از‌سال 2012 مشارکت کرده است. این طرح در برنامه درسی مدارس وجود دارد و به دانش‌آموزان پایه‌های سوم تا پنجم آمریکا و خانواده‌هایشان کمک می‌کند در حوادث آمادگی داشته باشند. مربیان آموزش‌دیده اقدامات ایمنی را در حوادث مختلف آموزش می‌دهند اعم از این‌که چطور طرح عملیات اضطراری یک خانواده را رشد دهند و چطور با بسته‌بندی اقلام ضروری در یک روبالشی به منظور حمل‌ونقل ساده، یک کیت کمک‌های اولیه برای زمان حوادث بسازند.  
شبکه دیزنی به‌عنوان بخشی از تعهد خود برای آماده‌سازی جوانان، درحال سرمایه‌گذاری برای ساخت یک برنامه جدید کامپیوتری در تلفن‌های همراه برای جوانان است و باعث می‌شود صلیب‌سرخ آمریکا بیرون از کلاس‌های درس نیز طرح روبالشی را اجرا کند. این برنامه تا اوایل نوامبر(دهه اول آبان) در تلفن‌های اندروید و ‌ای او اس خواهد بود.  
به علاوه، دیزنی با پخش صدها ساعت خدمت داوطلبانه از طریق برنامه «داوطلبان»، به صلیب‌سرخ آمریکا در عملیات‌های امداد در سوانح کمک می‌کند و پس از حوادث عروسک‌های زیبای میکی ماوس را در حمایت روانی از کودکان به آنان هدیه می‌دهد.  
منبع:   redcross.  org 


تعداد بازدید :  279