شماره ۳۷۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
پایین آمدن کیفیت آب شرب بام ایران
آب چهارمحال و بختیاری دیگر زلال نیست

چندی است که آب شرب تعدادی از محله‌های شهرکرد کدر شده و کیفیت آب خروجی از لوله‌های آب در خانه‌ها و مغازه‌های این شهر پایین آمده است. این امر موجب نگرانی بسیاری از شهروندان شهرکرد شده و بسیاری از شهروندان به سمت خرید آب‌های معدنی و مصرف آن رفته‌اند.
به گزارش مهر، استان چهارمحال و بختیاری، استانی پر بارش و دارای بهترین آب‌ها با کیفیت بالا است.
شرایط توپوگرافی و خاص استان چهارمحال و بختیاری، این استان را در مسیر پربارش‌ترین استان‌ها در رشته کوه زاگرس قرار داده است و این استان هم‌اکنون آب استان‌های همجوار خود را تأمین می‌کند.
خشکسالی و کم شدن بارش‌ها اما درحال حاضر موجب شده بسیاری از روستاها و شهرهای این استان با کمبود آب مواجه شوند به‌طوری‌که بسیاری از روستاها اصلا آب ندارند و دستگاه‌های دولتی مربوطه مجبور هستند آب را با تانکر به آنها برسانند.
در کنار مشکل کم‌آبی بسیاری از روستاها، بسیاری از شهرهای این استان نیز نظیر فرخ‌شهر، بروجن و... دچار کم‌آبی شده‌اند.
به‌عنوان مثال خشکسالی در شهر بروجن که بعد از شهرکرد بزرگترین شهر استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود، موجب خشک شدن چاه‌های آب شرب شده و هم‌اکنون مشکلات بسیاری درخصوص تأمین آب با کیفیت پیدا کرده است.  
در همین حال شهرکرد نیز به شهرهای دچار مشکل در حوزه آب پیوسته است و کیفیت آب شرب تعدادی از محل‌های این شهر کاهش یافته و این مهم موجب نارضایتی و نگرانی بسیاری از مردم شده است.
یکی از شهروندان شهرکرد دراین‌باره گفت: آب شرب خانه ما دیگر زلالی سابق را ندارد و هم‌اکنون رنگ کدر دارد.
وی افزود: این اتفاق چند روزی است که افتاده و بهبودی در تغییر رنگ آن اتفاق نیفتاده و درحال حاضر نیز کدر است.
وی بیان داشت: این مشکل را به مسئولان آب شهرکرد اطلاع‌رسانی کرده‌ایم اما مشکل کماکان به قوت خود باقی است.
یکی دیگر از شهروندان شهرکرد دراین‌باره اذعان داشت: کیفیت آب شهرکرد پایین آمده و هم‌اکنون آب زلال نیست و کدر است.
محمودی ادامه داد: ما از آب لوله دیگر استفاده نمی‌کنیم و مجبور شده‌ایم بسته‌های آب معدنی تهیه کنیم که هزینه بسیاری تاکنون برای ما در پی داشته است.  وی گفت: این مشکل باید هرچه سریع‌تر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و مسئولان در مسیر حل آن گام‌های اساسی بر دارند.
 فرماندار شهرکرد دراین‌باره اظهار داشت: آب شهرکرد هیچ‌گونه آلودگی ندارد و از نظر بهداشتی هیچ‌گونه مشکلی ندارد.  حمید ملک‌پور ادامه داد: به همراه کارشناسان مرکز بهداشت و آب و فاضلاب شهری از منابع آب شهرکرد و مسیر انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد بازدید کردیم و کارشناسان تست‌های بهداشتی درخصوص آب را انجام دادند و آب هیچ‌گونه مشکلی از نظر بهداشتی ندارد.  
وی اذعان داشت: بحث کدر بودن آب در شهرکرد موجب نگرانی و نارضایتی شهروندان شهرکرد شده است که این مهم را در بازدید دنبال کردیم.  وی ادامه داد: در این خصوص تمهیداتی برای برطرف شدن کدری آب در نظر گرفته شده است.
فرماندار شهرکرد بیان کرد: در راستای برطرف شدن رنگ کدر آب بخشی از آب انتقالی از کوهرنگ به شهرکرد از مدار مصرف خارج شده است و بخشی نیز با آب تأمینی از چاه‌های موجود در شهرکرد مخلوط و از طریق مخازن به لوله‌های شهری تزریق می‌شود.
ملک‌پور بیان کرد: از نظر بهداشتی آب شرب شهرکرد مشکلی ندارد و بحث کدری آب تا یک هفته دیگر به حداقل خواهد رسید.


تعداد بازدید :  72