شماره ۷۲۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
اخبار

شرکت گازاستان گلستان بیش از 11 هزار مشترک جذب نموده است
محمدعلی شربتدار -گلستان|    
مدیرعامل شرکت گازاستان گلستان درگفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ازجذب بیش از 11 هزار و390 مشترک گاز در استان ازابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.
 وی بیان کرد: ازآغازسال جاری که به فرمایش رهبر معظم انقلاب به سال دولت و ملت،همدلی و همزبانی نام گرفت خوشبختانه با همت و تلاش مجموعه گاز گلستان بیش از180 کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان انجام شده است.
مهندس صفرعلی جمال لیوانی تصریح کرد:درهمین راستا افزون بر3810 انشعاب  دراستان نصب  گردیده تعداد 11 هزارو 100  خانوار نیز به جمع خانوارهای بهره‌مند ازگازاضافه شد.
وی ادامه داد: با احتساب فعالیت‌های سال جاری مجموع طول شبکه اجرا شده استان تاکنون به بیش از 7667 کیلومتر رسیده و تعداد مشترکین نیز از مرز 486 هزار 900 مشترک عبورکرده است.
مهندس جمال لیوانی درخاتمه با اشاره به توجه مشترکین به نکات ایمنی،از همه مصرف کنندگان گازطبیعی درخواست نمود تا درمصرف این نعمت خدادادی نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

مدیرعامل آبفای شهری گیلان
بهره‌مندی80‌درصد جمعیت گیلان از طرح‌های فاضلاب
مدیرعامل شرکت آبفای گیلان از برخورداری 80درصد جمعیت استان از طرح‌های فاضلاب 11 شهر گیلان خبر داد.
کاظم لطفی پیرامون اعتبارات بانک جهانی و انتقادات شهروندان از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود گفت: اعتبارات بانک‌جهانی برای طرح‌های رشت و انزلی 148‌میلیون دلار بود که 126‌میلیون دلار تخصیص یافته، 66‌میلیون دلار در حوزه آب جهت اجرای 700 کیلومتر شبکه توزیع آب، خط انتقال رشت و انزلی و احداث 3 مخزن به حجم 110‌هزار مترمکعب هزینه شد. وی افزود: 60‌میلیون دلار مربوط به فاضلاب رشت و انزلی بوده که طی پروسه 40 ماهه طرح فاضلاب رشت ساماندهی خواهد شد و امیدواریم در آینده‌نزدیک با اجرای کامل طرح، شاهد پاکسازی رودخانه‌ها از فاضلاب شهری باشیم. مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با اشاره به اهمیت شبکه‌های فاضلاب رشت تصریح کرد: با توجه به 800کیلومتر شبکه درهم باید برنامه‌ریزی جهت بهره‌برداری مناسب از آن صورت پذیرد و درحال‌حاضر تمرکز این شرکت بر احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محلی در سطح شهر جهت تحقق تعهدات سازمانی است.
لطفی، انتقال کل فاضلاب رشت به تصفیه‌خانه فاضلاب فخب را غیرممکن دانست و افزود: تصفیه خانه فاضلاب کنونی پاسخگوی 40درصد جمعیت رشت به تعداد 350‌هزار نفر است که جهت پوشش کل جمعیت رشت باید نسبت به احداث تصفیه‌خانه‌های محلی یا اجرای فاز دوم فخب اقدام کرد.
وی احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محلی در اطراف رشت و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را به لحاظ اقتصادی و فنی حایزاهمیت دانست و گفت: با اجرای این طرح ضمن کوتاه‌شدن مسیر انتقال فاضلاب، زمان اجرای پروژه نیز کاهش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت آبفای گیلان همچنین بهره‌برداری از طرح‌های ملی و برخوردار از وام بانک جهانی در راستای اجرای این طرح و رعایت نکات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را نیز از دیگر مزیت‌های احداث تصفیه‌خانه‌های محلی دانست.


تعداد بازدید :  321