شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

خودمان را مسئول امنیت منطقه می‌دانیم
رئیس مجلس با بیان این‌که ما در صحنه مصاف داریم، گفت: این یک مصاف واقعی است و ژست نیست، اولین مصاف بین‌المللی است که یک گوشه آن مسائل هسته‌ای است، غربی‌ها ذیل مسائل هسته‌ای اهداف دیگری را دنبال می‌کنند، آنها نقش ایران در منطقه را مدنظر دارند و می‌گویند ایران موازنه قدرت را در منطقه تغییر داده است. علی لاریجانی با یادآوری این‌که انقلاب اسلامی بیداری‌هایی را در منطقه به‌وجود آورده است که غربی‌ها به انحای مختلف با آن مبارزه می‌کنند، تصریح کرد: ما خودمان را مسئول امنیت منطقه می‌دانیم اما شما (غربی‌ها) نمی‌گذارید. مسلمانان درحالی‌که می‌توانند، امنیت خودشان را برقرار کنند، شما شرایط را غبار‌آلود می‌کنید

دولت ثابت کرده به دنبال بهبود روابط میان قوا است
معاون پارلمانی دولت گفت: دولت یازدهم در بخش سیاست داخلی ثابت کرد که به دنبال بهبود روابط میان قوا است به‌طوری‌که اکنون شاهد هستیم که بسیاری از نمایندگان مجلس با لوایح و پیشنهادات دولت موافقت می‌کنند و جایگاه رأی دولت در مجلس بسیار محترم است. حجت‌الاسلام مجید انصاری با مثبت ارزیابی کردن تعامل میان قوای مجریه و مقننه، اظهارکرد: در فصل ششم قانون اساسی در مبحثی تحت عنوان اختیارات و صلاحیت‌های مجلس شورای اسلامی در اصل هشتاد و نهم به موضوع استیضاح پرداخته شده و دولت یازدهم نیز تاکنون با احترام نسبت به این حق نمایندگان رفتار کرده است.  

ماهواره و فیس‌بوک نباید آزاد شوند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در مجلس انتقاداتی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شود، اما صحبت از استیضاح وی نشده است. به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل در پاسخ به سوالی درباره برخی اخبار مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن استیضاح پنج وزیر دیگر دولت یازدهم بیان کرد: لابد آنها که این اخبار را منتشر می‌کنند، دوست دارند که پنج وزیر دیگر استیضاح شود. وی ادامه داد: ما که برنامه‌ای نداریم، درحال حاضر استیضاحی در دستورکار مجلس نیست و این‌گونه اظهارات بیشتر برای فضاسازی مطرح می‌شود. حدادعادل درباره راه‌اندازی پهنای باند اینترنت پرسرعت خاطرنشان کرد: تصمیمات شورایعالی فضای مجازی درباره این امور مربوط به اینترنت باید اجرا شود، مجلس در این حوزه وارد نشده است چرا که مسئولیت آن به شورایعالی فضای مجازی واگذار شده است. وی همچنین با بیان این‌که نباید جلوی ماهواره و اینترنت رها شده و فیس‌بوک و تویيتر آزاد شود اظهار کرد: برای حفظ آرامش فرهنگی در جامعه نباید مسئولان مطالب خود را در فیس‌بوک بگذارند و رها کردن این مسائل موجب تشنج و تنش فرهنگی در کشور می‌شود.

قانون از گروه‌های خودسر و بدون مجوز حمایت نمی‌کند
سخنگوی کمیسیون مشترک طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: قانون از گروه‌های خودسر و بدون مجوز هیچ حمایتی نمی‌کند. به گزارش ایسنا، میرهادی قره‌سید رومیانی با بیان این مطلب افزود: طرح امر به معروف و نهی از منکر موجب تزریق بیشتر آرامش و امنیت در جامعه خواهد بود چرا که این اصل اساسی را قانون اساسی در نظر گرفته که حتی افراد هم بتوانند نسبت به حاکمیت تذکر لسانی داشته باشند و امر به معروف و نهی از منکر کنند. وی اضافه کرد: همه اشخاص در مقابل قانون یکسان و مساوی هستند و چون درخصوص امر به معروف خلأ قانونی وجود داشت و از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت نمی‌شد و بعضا به آنها تعرض شده و این مسأله صدمات جانی، روانی و روحی در پی داشت ما در قانون مجازات اسلامی این مسأله را آورده‌ایم تا کسانی که به آمران به معروف و ناهیان از منکر تعرض می‌کنند در مجازات خود مورد تخفیف و تعلیق قرار نگیرند.

علم‌الهدی: روحانی کمتر وعده می‌دهد
شهروند| مشهد، مقصد هشتمین سفر استانی حسن روحانی است و حالا معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در این شهر به سر می‌برد تا مقدمات سفر چیده شود. روز گذشته محمد شریعتمداری با علم‌الهدی امام جمعه مشهد و عباس واعظ‌طبسی تولیت آستان قدس رضوی دیدارهایی داشت. به گزارش ایرنا، سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در دیدار معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: آقای روحانی کمتر وعده می‌دهد و اولویت را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اعلام کرده است که جا دارد از وی تشکر کنم. امام جمعه مشهد در این دیدار، با یادآوری وضع استثنایی شهر مشهد که سالانه پذیرای 25‌میلیون زائر ایرانی و بیش از 2‌میلیون زائر خارجی است، بر اختصاص بودجه خاص ردیف زیارت تأکید و خواستار توجه ویژه به مشکلات کلانشهر مشهد و به‌خصوص وضع حاشیه‌نشینی در مشهد شد.


تعداد بازدید :  293