شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
گزارش 2

   تشکیل کارگروه صادرات موادغذایی به روسیه| غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران با تشریح تنگناها و ظرفیت‌های صادرات به روسیه گفت: کارگروه ویژه‌ای برای بررسی نیازهای بازار روسیه تشکیل شده و قرار است هیأتی تخصصی به این کشور اعزام شود. وی گفت: با اتفاقی که افتاده فرصت استثنایی برای بخش اقتصاد ما ایجاد شده است، سال‌های‌ سال دیگران از این موقعیت استفاده کردند و الان شاید نوبت ما باشد و باید از فرصت به وجود آمده استفاده کنیم.

   رشد تجارت خارجی در پنج ماهه امسال| آمار مقدماتی مقایسه‌ای صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی با احتساب میعانات گازی بدون احتساب نفت، گاز و تجارت چمدانی و واردات قطعی 5 ماهه نخست ‌سال نشان می‌دهد، صادرات در این مدت، 19‌میلیارد و 639‌میلیون دلار بوده و واردات 21‌هزار و 981‌میلیون دلار گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه صادرات از لحاظ ارزش به دلار 83/20 و نیز واردات از همین لحاظ 58/33‌درصد رشد نشان می‌دهد.

   لبنیات ارزان نشد| درحالی معاون سازمان حمایت از برخورد با گرانفروشی لبنیات خبر داده و اعلام کرده بود که کارخانه‌های لبنی در نامه‌هایی به سازمان حمایت اعلام کردند قیمت‌ها اشتباه شده، ولی هنوز قیمت‌ها به سطح قبلی برنگشته است. این درحالیست که روز چهارشنبه رفیعی معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با افزایش قیمت لبنیات که بیش از حد مصوب که 15‌درصد بوده، برخورد شده است.

   پهلودهي بدون نوبت ناوگان کشتيراني درياي خزر در بندر اکتائو| علی‌اکبر غنجی، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: با مذاکرات فراوان و توافق اين شرکت با مسئولان بندر اکتائو و وزارت راه قزاقستان، از اين پس کشتي‌هاي حامل محمولات فسادپذير ناوگان کشتيراني درياي خزر مي‌توانند بدون نوبت و به صورت هفتگي در بندر اکتائو پهلو بگيرند. وی هدف از اين اقدام را جلوگيري از فساد محمولات و موادغذايي صادراتي ايران به بندر اکتائو در پي معطلي کشتي‌هاي ناوگان اين شرکت در بندر مذکور عنوان کرد.

   جریمه ۳ دفتر مسافرت هوایی به دلیل گرانفروشی| مرتضی دهقان، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، از جریمه نقدی یک‌میلیارد و ۴۷۰‌میلیون ریالی سه دفتر خدمات مسافرت هوایی استان خراسان رضوی به دلیل گرانفروشی خبر داد. وی اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری در راستای وظایف نظارتی خود و به منظور کنترل بازار فروش بلیت هواپیما، دو تیم مجرب از بازرسان خود را جهت بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی استان خراسان رضوی اعزام کرد.


تعداد بازدید :  402