شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
اعدام ناتمام صبح دیروز اجرایی شد
مرگ در وقت اضافه

گروه حوادث| از چند روز قبل زمان و مکان اجرای حکم مشخص شده بود. صبح روز موعود آن‌قدر جمعیت در محل دور هم جمع شده بودند که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد. هنوز بیشتر مردم شهر، ماجرایی را که 6‌سال پیش رخ داده بود، خوب به خاطر داشتند.
حالا پس از گذشت چند ‌سال از آن حادثه نوبت به اجرای حکم رسیده بود. اما هنوز چنددقیقه‌ای از شروع ماجرا نگذشته بود که خبری اعلام شد.
 اجرای حکم به روز بعد موکول شده بود و تنها دلیلش این بود که مأموران با توجه به جمعیت زیادی که در محل اعدام حضور داشتند برای جلوگیری از هرج و مرج، اجرای حکم را به روز بعد موکول کردند.
چند ‌سال قبل
ماجرا بر می‌گردد به ‌سال 87 و یک درگیری خیابانی که بین چند جوان آن هم به خاطر مسائل مالی به وقوع پیوست. ماجرا از این قرار بود که پسر جوانی به‌نام محسن به دلیل طلب مالی که از ابراهیم داشت با همراهی 4 نفر دیگر، سد راهش شدند. درگیری بالا گرفت. در این میان ابراهیم باضربات چاقو جانش را از دست داد. 4 نفر به اتهام نزاع دسته‌جمعی و محسن نیز به اتهام قتل دستگیر و روانه زندان می‌شود. محسن پس از دستگیری به قتل ابراهیم اعتراف کرد و اینچنین بود که پرونده وی پس از تکمیل شدن فرایند تحقیقات کارآگاهان به شعبه 2 دادگاه کیفری استان مازندران به قصاص در ملأعام محکوم می‌شود. رأی صادره پس از تأیید در شعبه 27 دیوانعالی کشور به دادگاه اجرای احکام فرستاده شد و درنهایت قرار شد محسن سحرگاه روز دوشنبه 10 شهریورماه ‌سال‌جاری در سه‌راه محمودآباد با حضور مردم و مسئولان قضایی شهرستان محمودآباد به اجرا درآید.
لغو اعدام در ملأعام
زمان و مکان اجرای حکم از مدت‌ها قبل به اهالی شهر اعلام شده بود. از نخستین ساعات صبح روز دوشنبه تعداد زیادی از مردم محمودآباد برای دیدن صحنه اجرای حکم اعدام عامل جنایت در میدان شهر گرد آمده بودند. در عرض چند ثانیه چنان جمعیتی در محل اجرای حکم جمع شده بودند که هیچ‌کس تصورش را نمی‌کرد. بهگزارش فارس،  در محل حادثه، در این مراسم نزدیک به سه‌هزار نفر حضور داشتند که با سروصدا و هیاهو قصد داشتند مانع اجرای حکم شوند که این کار آنها موفقیت‌آمیز بود و به دلیل مسائل امنیتی ناشی از حضور بستگان مرد اعدامی با صلاحدید شورای تأمین و مقامات قضایی شهر، اجرای حکم به وقت دیگری موکول شد.
اجرای حکم قصاص صبح چهارشنبه
شاید به تعویق افتادن اجرای حکم امیدی را به دل خانواده قاتل و خود او به وجود آورد. حتی در میان مردم شایعه‌ای دهان به دهان چرخیده بود که خبر از بخشش قاتل می‌گفت اما همه این شایعات تنها یک روز دوام نیاورد و صبح روز سه‌شنبه محسن در سه‌راه محمودآباد با حضور دادستان مرکز استان مازندران، حکم قصاصش به اجرا در آمد و پرونده وی برای همیشه بسته شد.


تعداد بازدید :  322