شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
پلیس امارات درحال ردیابی 3 مرد به جرم آدم‌ربایی و تجاوز به 2 زن توریست ایرانی است
آزار و اذیت 2 مسافر دوبی در ساحل جمیرا

گروه حوادث| 3 مرد اماراتی برای زنان توریست دوبی دام پهن می‌کردند. این مردان مرموز با نشان دادن کارت پلیس، طعمه‌های خود را به داخل خودرو می‌کشاندند تا نقشه سیاهشان را اجرایی کنند.  وقتی 2 دختر ایرانی عازم سفر تفریحی دوبی شدند هرگز تصور نمی‌کردند 5 ساعت در داخل یک خودرو در ساحل جمیرا مورد آزار و اذیت قرار بگیرند.
ساحل شوم
ساعت 3 نیمه شب اوایل شهریورماه بود که 2 دختر ایرانی برای گردش پا به ساحل جمیرای دوبی گذاشتند. در کنار ساحل درحال قدم زدن بودند که خودرویی با 3 سرنشین مرد به آنها نزدیک شد. ساحل خلوت بود و ناگهان خودرو درحال حرکت مقابلشان ایستاد. یکی از سرنشینان پیاده شد و با نشان دادن کارت پلیس ادعای عجیبی داشت.  او 2 دختر جوان را به نوشیدن مشروبات الکلی متهم کرده بود و اصرار داشت که برای روشن شدن این موضوع باید همراه آنها به اداره پلیس بروند. 2 دختر توریست درحالی‌که ترسیده بودند، در مقابل خواسته این مرد مقاومت کردند که ناگهان پلیس جوان درحالی‌که به شدت عصبانی بود و حالت عادی نداشت سیلی محکمی به صورت یکی از دختران زد. صدای فریاد دختران در ساحل پیچید. ناگهان 2 مرد دیگر از خودرو پیاده شدند. مخمصه هولناکی بود و 2 دختر جوان در وضع بدی گرفتار شده بودند. 3 مرد با نقشه ازپیش‌تعیین‌شده 2 دختر توریست را به زور سوار بر خودرو مرموزشان کردند.
تجاوز هولناک
5 ساعت تمام طول کشید تا 2 دختر توریست ایرانی تلخ‌ترین خاطرات زندگی‌شان را در سفر به دوبی تجربه کنند. خودرو که حرکت کرد سناریوی 3 مرد اماراتی اجرایی شد. 2 دختر وحشت‌زده به آنها التماس می‌کردند اما سرنشینان خودرو که رفتارشان نشان می‌داد حالت عادی ندارند و تحت‌تأثیر مصرف مواد مخدر قرار گرفته‌اند بی‌توجه به التماس‌هایشان، آنها را مورد آزار و اذیت قرار دادند. راننده پشت فرمان نشسته بود و در اطراف ساحل جمیرا پرسه می‌زدند و هیچ رهگذری نمی‌دانست در داخل این خودرو مرموز چه حادثه دردناکی درحال رخ دادن است.  عقربه‌ها ساعت 8 صبح را نشان می‌داد که خودرو مردان متجاوز متوقف شد.
یکی از دختران که حالش بد بود در عقب خودرو بی‌هوش افتاده بود اما ناگهان یکی از دختران با هوشمندی از این فرصت استفاده کرده و خودش را از داخل خودرو به بیرون پرتاب کرد. همین واکنش کافی بود تا مردان متجاوز دختر دیگر را که در داخل خودرو بود پیاده کنند و متواری شوند.
از فرار تا ردیابی
این دختران که وضع مناسبی نداشتند بلافاصله خودشان را به یک رستوران رساندند و با پلیس تماس گرفتند.  
یکی از دختران به ماموران پلیس گفت: با دوستم درحال قدم زدن در ساحل بودیم که ناگهان یک خودرو با 3 سرنشین مرد به ما نزدیک شد. او خودش را پلیس معرفی کرد و حتی کارتش را نیز به ما نشان داد. سپس به ما گفت شما مشروبات الکلی مصرف کرده‌اید و باید با ما به اداره پلیس بیایید. ما ترسیده بودیم و در برابر خواسته‌اش مقاومت کردیم که ناگهان با مشت به بینی من کوبید و با زور ما را سوار خودرویشان کردند.  5 ساعت در داخل خودرو مورد آزار و اذیت آنها قرار گرفتیم. یکی از مردها حتما مواد مخدر مصرف کرده بود، چون اصلا عادی رفتار نمی‌کرد. اما بوی الکل از آنها استشمام نکردیم. با این حال قرص‌هایی در یک کیسه‌ پلاستیکی پشت خودرو دیده می‌شد. آنها پول‌های ما را نیز دزدیدند و با ضرب و شتم تهدیدمان کردند که به پلیس اطلاع ندهیم.
همین ادعاها کافی بود تا پلیس امارات دستور ردیابی خودرو این مردان متجاوز را صادر کند.  شنیده‌ها حاکی از آن است که این 3 مرد متجاوز اماراتی که یک دانشجوی 20ساله‌، یک فرد بیکار 23ساله و یک پلیس 23ساله بودند، به جرم آدم‌ربایی، مصرف موادمخدر، جعل هویت افسر پلیس، هتک حرمت به دو زن و سرقت اموال تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

حسین احمدی‌نیاز/ وکیل و حقوقدان بین‌الملل
از آن‌جایی که گردشگری بزرگترین و پررونق‌ترین صنعت جهان است پس زندگی اجتماعی نیز ناگزیر از توقف مسافرت زنان و دختران جوان به آن سوی مرزهاست. اما انتخاب مکان امن برای سفر می‌تواند یکی از مهم‌ترین ارکانی باشد که باید قبل از هر چیز آن را در نظر گرفت. درواقع کارشناسان به این موضوع اعتقاد دارند که امنیت با احساس امنیت متفاوت است. اما یکی از معضلاتی که در چند‌سال اخیر در بین ایرانیان مهاجر و مسافر به وجود آمده است ضعف حمایت از آنها در کشورهای بیگانه است. طبق قانون اساسی تمام ایرانیان در هر نقطه از جهان باید مورد حمایت دیپلماتیک دولت قرار بگیرند. درواقع این تکلیف برعهده وزارت امور خارجه، کنسولگری و سفارت ایران در کشورهاست. اما متاسفانه ضعف حمایت ایرانیان در خارج از کشور گاهی منجر به چنین تعرضاتی می‌شود. در رابطه با این خبر باید گفت که طبق قانون امارات عمل این 3 مرد جرم محسوب می‌شود بنابراین سفارت جمهوری اسلامی و کنسولگری در دوبی باید اقدامات لازم برای تعقیب کیفری و حمایت از این 2 شهروند ایرانی را انجام دهند. درواقع عمل تجاوز به عنف که در قوانین بین‌المللی به نام RAPE از آن یاد می‌شود عالی‌ترین رتبه در جرایم را دارد و در قانون مجازاتی در حد جنایت را در پی دارد. به‌هرحال چون این جرم توسط 3 مرد اماراتی در کشور خودشان انجام شده است باید با تشکیل دادگاه در دوبی طبق قانون کشور خودشان مجازات شوند.


تعداد بازدید :  397