شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
آژیر

گاو صاحبش را در عجبشیر کشت
 گاوی صاحب 68ساله خود را بر اثر ضربه شاخش کشت. وقتی پلیس در جریان مرگ مشکوک مردی  در بیمارستان امام خمینی(س) عجبشیر قرار گرفت، بلافاصله ماموران در بیمارستان حاضر و مطلع شدند مردی 68ساله ساکن یکی از روستاهای این شهرستان در اثر ضربه شاخ یک گاو مجروح شده و جان باخته  است.طبق بررسی به عمل آمده مشخص شد  مرد چوپان گاوهای خود را برای چرانیدن به صحرا برده بود که یکی از گاوها با ضربه شاخ وی را مورد حمله قرار داده و باعث مجروح شدن این فرد شده است. به گزارش فارس  این مرد در اثر شدت جراحات وارده در راه انتقال به بیمارستان جان باخت.

اهداي اعضاي  پسر جوان در چالوس
اهدای اعضای جوان چالوسی به 3 بیمار زندگی دوباره بخشید .نماینده سازمان پیوند اعضا در شهرستان‌های نوشهر و چالوس گفت: محسن پورجواد جوان چالوسی که بر اثر تصادف در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان چالوس بستری شده بود دیروز به کما رفت و مرگ مغزی شد.قاسمی افزود: با رضایت خانواده پیکر این جوان برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (س) تهران منتقل و کبد و کلیه‌های وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

اجساد غرق‌شدگان دریاچه نئور اردبیل پیدا شد
اجساد چهار جوان غرق‌شده در دریاچه نئور اردبیل پس از 72 ساعت جست‌وجو توسط غواصان و تیم‌های امدادی این استان پیدا شد.
این حادثه شامگاه شنبه رخ داد و در پی آن چهار جوان مسافر و گردشگر به علت غرق شدن قایق پارویی جان خود را از دست دادند.
بنا به گفته بستگان این جان‌باختگان که در این مدت و در سرمای چند روز اخیر اردبیل در محل حاضر بوده‌اند، دو نفر از فوت‌شدگان اصلیت اردبیلی داشته و برادر بوده و دو نفر دیگر از دوستان آنها و پسرعمو هستند. در پی این حادثه و در روز نخست تلاش چندانی از سوی مسئولان برای پیدا کردن اجساد فوت‌شدگان صورت نگرفته بود، اما از 48 ساعت قبل تلاش‌های گسترده‌ای برای یافتن اجساد آغاز شد. برای یافتن اجساد غرق‌شدگان در این دریاچه بیش از 32 نیروی امدادی و 12 غواص در روز دوم و در روز سوم نیز بیش از 72 نیروی امدادی و 20 غواص از استان‌های اردبیل، گیلان و کرمانشاه حضور داشته‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به علت تأخیر در یافتن اجساد قربانیان اضافه کرد: دید در عمق این دریاچه به دلیل وجود گل‌ولای بسیار پایین بوده و غواصان تنها می‌توانستند با لمس به جست‌وجوی اجساد بپردازند. بهرام غیبی با بیان این‌که بیش از 70 نیروی امدادی از استان‌های اردبیل و گیلان برای یافتن اجساد غرق‌شدگان بکار گرفته شد، متذکر شد: این تلاش‌ها در روز پس از غرق‌شدگان این افراد با 32 نیروی امدادی آغاز شد. وی با تأکید بر این‌که در این مدت بیش از 20 غواص آتش‌نشانی، هلال‌احمر و غواصان محلی در عملیات جست‌وجو شرکت داشتند، تأکید کرد: به دلیل پیچیدگی عملیات و وضع سخت یکی از غواصان استان کرمانشاه نیز که از تجربه بالایی برخوردار است، در این عملیات استفاده شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به بهره‌گیری از شش قایق موتوری، یک دستگاه ماشین آرگو آبی خاکی و... گفت: درنهایت توانستیم با استفاده از تور 700متری که توسط دو دستگاه تراکتور کشیده می‌شد و غواصان که در این عملیات شرکت داشتند، اجساد را پس از سه روز پیدا کنیم. وی با اشاره به حضور تمام نهادهای خدماتی و امدادی در محل حادثه تأکید کرد: در این مدت محدوده گردشگری دریاچه نئور اردبیل توسط نیروهای انتظامی قرق شده بود و فقط نیروهای امدادی و خانواده‌های مصیبت‌دیده حضور داشتند. غیبی عنوان کرد: علاوه بر عملیات جست‌وجو به خانواده‌های داغداری که در محل حضور داشتند خدماتی نظیر ایجاد پنج چادر امدادی و توزیع موادغذایی اولیه ارایه شد. وی با اشاره به آخرین وضع این حادثه یادآور شد که اجساد قربانیان توسط آمبولانس به مرکز پزشکی قانونی استان اردبیل منتقل شده تا پس از طی مراحل اداری و پزشکی به خانواده‌های آنها تحویل شود.


تعداد بازدید :  356