شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
اعلام آمار دروغین فروش فیلم برای تبلیغات

مدتی است تهیه‌کنندگان به حربه جدیدی برای تبلیغات و فروش بیشتر فیلمشان روی آورده‌اند. آنها با اعلام فروش بالای فیلم‌شان درصدد جذب مخاطبان بیشتر برمی‌آیند اما بعضی دیدگاه دیگری برای بیان رقم‌های نادرست فروش از سوی تهیه‌کنندگان دارند، به این دلیل که میزان فروش فیلم‌ها از مهم‌ترین مباحث در سینمای ایران است زیرا ملاک تصمیم‌گیری در شورای صنفی نمایش برای این‌که فیلمی همچنان به نمایش خود در گروه سینمایی ادامه دهد؛ پایین نیامدن کف‌فروش فیلم است.
برای همین حرف‌وحدیث‌هایی که درباره غیرواقعی بودن بعضی آمار فروش که توسط تهیه‌کنندگان ارایه می‌شود؛ موجب نگرانی بعضی از اهالی سینما شده است. غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به این‌که همچنان به‌رغم انتشار برخی سخنان درباره فروش فیلم‌ها؛ ملاک تصمیم‌گیری در شورای صنفی نمایش میزان فروش فیلم در سینمای سرگروه است، گفت: «شورای صنفی نمایش به دقت میزان فروش یک فیلم در سینمای سرگروهش را کنترل می‌کند.» او ادامه داد: «ما ابتدا میزان فروش یک فیلم را از مدیر سینمای سرگروه سوال می‌کنیم؛ بعد میزان فروش فیلم توسط سیستم مکانیزه سینما بررسی می‌شود و حتی در برخی موارد نماینده نا‌محسوسی نیز در سینما حضور دارد و در طول هفته نیز میزان فروش بررسی می‌شود.» فرجی افزود: «آنچه امروز درباره ارایه بعضی آمار دروغ مطرح می‌شود بیشتر مربوط به مباحث تبلیغاتی است که برای یک فیلم بسیار مهم است. بعضی از تهیه‌کنندگان با ارایه این آمار‌ غیرواقعی می‌خواهند برای خود یک رزومه‌ موفق درست کنند و از طرف دیگر به‌دنبال تبلیغ بیشتر برای فیلم خود هستند.» فرجی با اشاره به این‌که ارایه آمار غیرواقعی درست نیست، افزود: «باید کانون پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان سینما به یک جمع‌بندی و تصمیم‌گیری جمعی درباره این مسأله برسند.» به نظر می‌رسد مکانیزه شدن سیستم فروش سینمای ایران این روزها نقش زیادی در شفاف‌سازی و حفظ عدالت دارد.


تعداد بازدید :  324