شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
مجسمه خیام به نیویورک رفت

حسین فخیمی، هنرمند مجسمه‌ساز ایرانی عصر دوشنبه 10شهریورماه بعد از ساعت‌ها کار آماده‌سازی و بسته‌بندی، مجسمه «خیام» را به مقصد منهتن نیویورک بدرقه کرد.
 به گزارش مهر، فخیمی در حالی سومین نسخه مجسمه «خیام» خود را بدرقه کرد که این هنرمند تا ساعت‌ها در کنار گروهی از متخصصان به دقت و ظرافت هرچه تمام گرد مجسمه‌اش می‌چرخید و بر چگونگی بسته‌بندی و حمل‌ونقل صحیح مسافرش به سمت آمریکا نظارت داشت.
 امور بسته‌بندی و حمل‌ونقل در نهایت دقت کارشناسان و مسئولان حمل و با درایت خالق آن انجام شد و بعد از ساعت‌ها تلاش و پیگیری این اثر جاودانه که مجسمه خیام شاعر شهیر ایرانی است، رهسپار شهر منهتن در نیویورک شد.  
فخیمی مجسمه خیام را در سه نسخه ساخته است که یک نسخه آن اردیبهشت‌ماه امسال در نیشابور زادگاه این شاعر و فیلسوف ایرانی نصب شد، نسخه دوم این اثر نیز قرار است به فلورانس ایتالیا سفر کند و نسخه سوم آن هم مورد استقبال شهرداری منهتن نیویورک قرار گرفته و به‌زودی میهمان همیشگی این شهر خواهد بود.
حسین فخیمی که دارای مدرک پروفسورای طراحی و مجسمه‌سازی از دانشگاه مادرید اسپانیاست، در گفت‌‌وگو با مهر درباره چگونگی ساخت این مجسمه 2متری گفت:  «ساخت این مجسمه حدود 2‌سال کار مطالعاتی داشت و در نهایت منجر به ساخت 3نسخه 2متری از این شاعر و ریاضیدان بزرگ ایرانی شد که به صورت نشسته ساخته شده است.» این استاد مجسمه‌ساز در پایان درباره شرایط نصب نسخه نیشابور توضیح داد:  «28 اردیبهشت‌ماه این مجسمه به مناسبت بزرگداشت خیام به نیشابور منتقل شد و قرار است در شرایط مناسب و فضایی که با تعریف شخصیت این شاعر و ریاضیدان هماهنگی دارد، نصب شود.» او خالق تندیس صلح است که در حال حاضر در مقر سازمان یونسکو قرار دارد. این تندیس شامل دو قوی سپید است که یادآور نمادی از صلح و عشق به حضرت علی(ع) است.


تعداد بازدید :  179