شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
در نشست خبری کنسرت شهرام ناظری؛
شوالیه آواز از تعلل وزارت امور خارجه گلایه کرد

شهرام ناظری، در نشست خبری که دیروز، 11 شهریور در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد درباره کنسرتی که اخیرا قرار بود همراه با نوازندگان خارجی در تالار وزارت کشور برگزار کند و تعلل وزارت امور خارجه باعث لغو آن شد، گلایه کرد.
به گزارش مهر، او در ابتدای نشست با اشاره به این‌که در سال گذشته بیشتر فعالیت‌هایش در اختیار کارهای خیریه بوده، گفت: «حادثه مدرسه روستای شین‌آباد که قلب من را به درد آورد، بهانه‌ای شد که من کارهایی را در جهت امور خیریه انجام دهم. برگزاری چند برنامه موسیقایی با حمایت از بیماران سرطانی و کلیوی به‌ویژه در مناطق غرب کشورمان و مناطق کردنشین ازجمله برنامه‌هایی بودند که من در این مدت نسبت به برگزاری آنها اقدام کردم. من معتقدم این کارها فعالیت‌هایی هستند که هنرمند می‌تواند برای کمک به مردم محروم و حادثه‌دیده انجام دهد چرا که در باور من، هنرمند تنها این نیست که ساز خوب بزند و آواز خوب بخواند، بلکه این عملکرد انسانی و نوع تفکر هنرمند به زندگی است که می‌تواند راه واقعی در هنر را به او نشان دهد.» شوالیه آواز ایران معتقد است کار مهمی انجام نداده و این فعالیت‌ها کمترین کاری بوده که باید انجام می شده. شهرام ناظری همچنین درباره لغو کنسرت مشترکش با حافظ ناظری توضیح داد: «همچنان که پیرامون برگزاری این اجرا قراردادهای متعددی بسته شد و ما علاوه بر برنامه‌ریزی در داخل کشور و رایزنی با هنرمندان و نوازندگان خارجی، اقدامات متعددی را انجام دادیم. اما متاسفانه به دلیل این‌که همیشه موسیقی خیلی جدی گرفته نمی‌شود وزارت امور خارجه در کار صدور ویزا تعلل کرد و این برنامه لغو شد.» او در ادامه افزود: «ما در پی لغو این کنسرت دچار خسارت‌های زیادی به لحاظ معنوی و مادی شدیم چراکه خارجی‌ها برای برگزاری کنسرت تهران برنامه شهریورماه خود را خالی گذاشته بودند اما جدی نگرفتن موضوع توسط متولیان وزارت امور خارجه باعث لغو برنامه شد. چون ما مجبور بودیم متحمل خسارت بیشتری نشویم، خود من جور ماجرا را کشیدم و تصمیم گرفتم برای برطرف کردن بخشی از خسارت‌هایی که متحمل شدیم کنسرتی را در همین تاریخ برگزار کنم. اتفاقاً مهم‌ترین دلیل برگزاری این نشست هم همین بود که به مردم بگوییم چرا کنسرت ما لغو شد و مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورد. در این برهه‌ای که دولت می‌خواهد روابط خارجی خود را بهتر کند و خیلی هم از هنر و هنرمند حرف می‌زند، ما باز هم می‌بینیم موسیقی همچنان جدی نیست و نتیجه آن هم لغو کنسرت است.» ناظری درباره حضور حافظ ناظری برای برگزاری این کنسرت بیان داشت: «حافظ ناظری در این کنسرت حضور نخواهد داشت چرا که او فقط می‌خواست با خارجی‌هایی که قرار بود در کنسرت اولیه حضور داشته باشند، برنامه اجرا کند. او این نوع سازبندی کنسرت را ترجیح نمی‌دهد و همواره دوست دارد پیرامون گونه تلفیق موسیقی شرق و غرب کار کند.» کنسرت شهرام ناظری روزهای 17 و 18 شهریور ساعت 21 در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود.
در ادامه این نشست شهرام ناظری نسبت به تعطیلی کلاس های موسیقی در فرهنگسراها واکنش نشان داد و گفت: من واقعا متاسفم. همیشه همین طور بوده است، اگر زورشان به جایی نمی‌رسد موسیقی را تعطیل می کنند، همیشه ضربه ها متوجه آن است و من در مورد تعطیل شدن کلاس‌های فرهنگسراها، جز اینکه بگویم متاسفم  کاری از دستم بر نمی آید.


تعداد بازدید :  79