شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

گروه «دنگ‌شو» موسیقی متن و تیتراژ مجموعه تلویزیونی «شمعدونی» را به‌عهده گرفت. تیتراژ آغازین این سریال بدون‌کلام و تیتراژ پایانی آن باکلام است.  

مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به اعتراضات مطرح شده درخصوص رایت فیلم «شهر موش‌ها 2» گفت: در ازای مشارکت 10‌درصدی در این فیلم، سهم رایت «شهر موش‌ها 2» را به تهیه‌کنندگان واگذار کردیم.  

محمود عزیزی از انتظار چندین‌ساله برای اجرای دو نمایش «رویا در نیمه‌شب تابستان» که از آثار شناخته شده شکسپیر است و همچنین «چجوری بگم دوست دارم» از نوشته‌های خودش است، در مجموعه تئاترشهر خبر داد.  

جلیل سامان از برگزاری جلسات منظم با مهدی چمران برای یافتن جزییات زندگی شهید چمران خبر داد و اعلام کرد: در این مرحله می‌توانند بازیگر نقش اصلی سریال زندگی و مبارزات شهید چمران را انتخاب کنند.  

سرپرست گروه موسیقی محلی تبری مازندران حضور این گروه محلی در پنجمین فستیوال موسیقی و آواز ترکمنستان را فرصتی برای معرفی هرچه بهتر موسیقی نواحی ایران به کشورهای منطقه ارزیابی کرد.  

علیرضا کیوانی‌نژاد از طی فرآیند اخذ مجوز کتاب «هتل مالوگو» شامل داستان‌های کوتاه آفریقایی برنده کین‌پرایس(جایزه کین) خبر داد.  

رمان «کافورپوش» نوشته عالیه عطایی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.  

«لارس فون تریر»، کارگردان صاحب‌سبک و پرحاشیه دانمارکی قصد دارد در پروژه جدید خود یک سریال تلویزیونی به زبان انگلیسی بسازد.  

فیلم‌های «سیزده» به کارگردانی هومن سیدی و «در دنیای تو ساعت چند است؟» ساخته صفی یزدانیان در بخش مسابقه «جریان نو» این دوره جشنواره فیلم پوسان رقابت می‌کنند.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی سیدعباس صالحی را به‌عنوان رئیس بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد.  

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان امسال از 3 الی 11 اکتبر در حالی افتتاح می‌شود که فیلم «بهشت در خدمت» به کارگردانی «چن ژن دوز نیو» در افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها به نمایش درخواهد آمد. ریاست هیأت داوران جشنواره امسال را «اصغر فرهادی» به عهده خواهد داشت.  

علی انصاریان فوتبالیست سابق دو تیم پرسپولیس و استقلال با فیلم ویدئویی «کلاف» به دنیای بازیگری بازگشت، البته این‌بار تهیه‌کنندگی را هم تجربه کرده است.  

موزه هنرهای زیبای شیراز با بکارگیری طرحی از معمار شهیر فنلاندی «آلوار آلتو» و همکاری معماران برجسته ایرانی و فنلاندی ساخته می‌شود.  

دفتر مشاورتی حمایت از حقوق اهل قلم ایران با ریاست سیدعلی آل داوود از دیروز11 شهریور ماه در خانه کتاب آغاز به کار کرد. امور این دفتر بررسی جنبه‌های حقوقی مسائل و مشکلات مربوط به نویسندگان و سایر اصحاب نشر اعم از نویسنده، مترجم، ویراستار و ناشر اعلام شده است.  

فیلمبرداری «دوران عاشقی»به کارگردانی علیرضا رئیسیان و با بازی لیلا حاتمی و شهاب حسینی
 9 شهریورماه در تهران به پایان رسید و مونتاژ آن از توسط ‌هایده صفی‌یاری آغاز می‌شود.  

حجت‌الله ایوبی با حضور در مجتمع
فرهنگی - تجاری «چارسو» از پنج سالن ساخته شده در این مجتمع بازدید کرد.  

نمایش«یرما» اثر مشهور لورکا‌ به کارگردانی سماء موسوی در شکل فرمالیستی در تالار انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است.  

فیلم سینمایی «فورس ماژور» ساخته «روبن اوستلاند» به‌عنوان نماینده کشور سوئد در بخش فیلم‌های خارجی زبان جوایز امسال اسکار
 معرفی شد.

شبکه بی‌بی‌سی در فرانسه اعلام کرد: فیلمبرداری نسخه فرانسوی برنامه تلویزیونی «تخت گاز» در ادامه‌ سال‌جاری میلادی آغاز خواهد شد.   

 


تعداد بازدید :  282