شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

افزایش ارزش دلار در مقابل کاهش ارزش طلا
بهای طلا در بازار لندن به پایین‌ترین میزان طی هفته گذشته رسید زیرا دلار قدرت بیشتری گرفت و از تلاش‌های سرمایه‌گذاران برای حفظ ثروت کاست. ارزش دلار در مقابل 10 ارز دنیا به بالاترین میزان طی 7 ماه گذشته رسید و از سوی دیگر بهای محموله طلا برای تحویل آنی 8‌/0درصد کاسته شده و به 35/1276 دلار رسید.

چین عامل کاهش فعالیت‌های کارخانه‌ای اروپا
فعالیت‌های کارخانه‌ای در اروپا و آسیا در ماه آگوست کاسته شده است. یکی از دلایل این امر تنش در اوکراین و بهبود تولیدات در چین است. شاخص PMI کارخانه‌های این منطقه در پایان ماه آگوست 7/50 بود که طی یک‌سال گذشته پایین‌ترین حد   است.

بحران مسکن در انگلیس اوج گرفت
هر روز تعداد بیشتری از مردم انگلیس از خرید خانه صرف‌نظر می‌کنند. این امر حاکي از آن است که اوج گرفتن 16ماهه بهای مسکن در این کشور به پایان خود رسیده است زیرا بانک‌های این کشور استانداردهای وام مسکن را سخت‌تر کرده‌اند. در ماه آگوست میزان معاملات مسکن انجام‌نشده 4/26‌درصد بود که در مقایسه با‌ سال گذشته در همین زمان (4/24درصد) افزایش یافته است.

حداقل دستمزد در لس‌آنجلس 13 دلار می‌شود
دومین شهر بزرگ آمریکا از لحاظ جمعیت حداقل دستمزد را به ساعتی 25/13 دلار افزایش داد. این قانون از 2017 اجرا می‌شود. چنین نرخی دوبرابر حداقل دستمزدی است که دولت فدرال پیشنهاد کرده است. گارستی شهردار دموکرات لس‌آنجلس اعلام کرده تا‌ سال آتی حداقل دستمزد را از 9 به 25/19 دلار افزایش خواهد داد.


تعداد بازدید :  279