شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
اولتیماتوم بدون مخاطب

آموزش روندی یکپارچه و دایمی است. این‌که گفته می‌شود: زگهواره تا گور دانش بجوی؛ دلالت بر همین موضوع دارد.   کارشناسان حوزه آموزش معتقدند اگر روندی موجود باشد که آموزش‌ها  درست و به موقع و با استانداردهای مناسب انجام شود، در زمان بزرگسالی افراد، غیر از این‌که می‌توان بر علم آنها تکیه کرد، بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مطالبه‌گری و دیگر مهارت‌های مورد نیاز زیست اجتماعی نیز می‌توان به آنها اعتماد داشت.   
در سیستم آموزش ما «مقطعی» مانند «مهد کودک» است که گرچه به صورت رسمی در نظام آموزشی تعبیه نشده است اما در  این زمان، بخش زیادی از بچه‌های این مرز و بوم به این مکان‌ها در سنین حساس سپرده می‌شوند و این مراکز هم عملا کار آموزشی انجام می‌دهند که از قضا، اهمیتش بیش از آن چیزی است که تصور شود.   
طی سال‌های اخیر اخبار متفاوتی از این مراکز شنیده شده و غیر از مواردی که مربوط به آموزش حرکات موزون بوده، همین چند ماه پیش بود که تصویر خشونت مربی یکی از مهدهای کشور، تن و بدن والدین ایرانی را لرزاند. حالا مضاف بر این موارد تخلف، اخبار حاکی از آن است که این مراکز کلاس‌های غیرقانونی پیش‌دبستانی برگزار می‌کنند.     
محمد دیمه، معاون مقطع ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  نیز به این خبر واکنش نشان داده و گفته است: درحال حاضر آموزش و پرورش برای مقابله با مهدهایی که به‌صورت غیرقانونی کلاس پیش دبستانی برگزار می‌کنند، اقدام حقوقی کرده است. این مقام مسئول البته تأکید هم کرده است که برای ممانعت مهدهای کودک در برگزاری کلاس‌های پیش دبستانی بارها هشدار داده‌اند اما هنوز توفیقی حاصل نشده است.  
این نکته هم شاید قابل تذکر باشد که آقای مسئول بدانند اگر قرار بود با هشدار و اقدام حقوقی، موضوعات به سرانجام منجر شود، که مسئولان آموزش و پرورش می‌توانستند جلوی آموزش حرکات موزون را بگیرند نه این‌که کاشف به عمل آمده است نوع حرکات موزون تغییر کند. 


تعداد بازدید :  282