شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
گروه‌های مدد به مناطق محروم می‌روند

ایرنا| رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: گروه‌های مدد سازمان نظام پزشکی به‌عنوان شبکه‌هایی از پزشکان، برای ارایه خدمات پزشکی و درمانی به مناطق محروم می‌روند. علیرضا زالی افزود: به‌طور معمول این گروه‌ها در قالب تیم‌های دو و سه نفره به مناطقی که نیاز به خدمات پزشکی داشته باشند، اعزام می‌شوند، البته این نیاز را سازمان نظام پزشکی استان‌ها به ما اعلام می‌کند.
او با بیان این‌که گروه‌های مدد از ‌سال 90 فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: این گروه‌ها در سال‌های 91 و 92 خدمات خوبی به مردم مناطق محروم در زمینه‌های ویزیت رایگان، عمل جراحی و خدمات دندانپزشکی ارایه کردند و به‌طور قطع این طرح در‌ سال‌جاری نیز ادامه دارد.
زالی با بیان این‌که در قالب اجرای طرح گروه‌های مدد، تیم‌های تخصصی جراحی و دندانپزشکی نیز به مناطق محروم اعزام می‌شوند، افزود: یکی از برنامه‌های جدی سازمان نظام پزشکی، توسعه گروه‌های مدد است، تا پزشکان به صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت خدمات خود را به افراد نیازمند ارایه دهند.
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: امسال ظرفیت گروه‌های مدد را افزایش خواهیم داد تا خدمات‌رسانی در چارچوب سیاست‌های شبکه‌های بهداشت و درمان هر شهرستانی به مردم آن مناطق ارایه شود.
او ادامه داد: در چند برنامه از گروه‌های مدد، تعدادی افراد خیر و نیکوکار، سازمان نظام پزشکی را حمایت کردند که در صورت کمک بیشتر خیران، می‌توانیم شاهد افزایش خدمات تخصصی به مردم مناطق محروم باشیم.
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: تمامی گروه‌های تخصصی با نظر و نیازهای درمانی هر منطقه اعزام می‌شوند تا بخشی از نیازهای جدی مردم در حوزه درمانی رفع شود.

 


تعداد بازدید :  82