شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
در انتظار تکرار افتخار تاریخی گوانگژو
ووشو، هر روز پرامیدتر از دیروز

گروه ورزش| تیم‌ملی ووشوی ایران یکی از پرافتخارترین تیم‌هایی بود که در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگژو ظاهر شد و از آن روز به بعد نیز با مربی ایرانی خود حسین اوجاقی دائما درحال پیشرفت است تا این‌که با گذشت 4‌سال از آن افتخار تاریخی این‌بار نیز انتظارات زیادی روی دوش ووشوکاران مشاهده شود. قهرمانی در مسابقات جایزه بزرگ و جهانی ووشوکاران هر روز آماده‌تر از روز گذشته نشان می‌دهد تا جایی که حتی مسئولان امیدوارند در اینچئون نتیجه‌ای بهتر از 3 طلا و 3 برنز دوره قبلی به دست بیابند.
جای خالی 2 نفر
ترکیب تیم ووشوی ایران برای بازی‌های آسیایی اینچئون مشخص شده و به این نفرات در جست‌وجوی مدال خواهند بود: ساندای بانوان: الهه منصوریان و شهربانو منصوریان، تالوی بانوان: ‌هاینه رجبی و حمیده برخور، ساندای مردان: اکبر محمدزاده، محسن محمدسیفی، سجاد عباسی و حمیدرضا دلاور و تالوی مردان: احسان پیغمبری و فرشاد عربی. با نگاهی به ترکیب نفرات اعزامی و مقایسه آن با ووشوکاران ایران در گوانگژو متوجه می‌شویم که اسکلت تیم ایران هنوز تغییر نکرده و اکثر نفرات همان قبلی‌ها هستند اما جای خالی 2 نفر به شدت احساس می‌شود. خدیجه آزادپور که با کسب طلای گوانگژو اولین مدال تاریخ ووشوی بانوان را در بازی‌های آسیایی به‌دست آورد و حمیدرضا قلی‌پور که هم در گوانگژو طلایی شد و هم با درخشش در مسابقات جهانی اخیر یکی از پرافتخارترین ووشوکاران ایران محسوب می‌شود. آزادپور به دلیل شکست در انتخابی و قلی‌پور به دلیل وزنی که در آن حضور دارد، در بازی‌های آسیایی نیست، در این مسابقات غایب‌اند، اگرچه 4 مدال‌آور دیگر ایران در دوره قبلی در اینچئون نیز حضور دارند: محسن محمدسیفی (طلا)، احسان پیغمبری (برنز)، سجاد عباسی (برنز) و الهه منصوریان (برنز).
نتایجی که امیدوارمان کرد
سیر صعودی ووشو از همان بازی‌های آسیایی 2010 آغاز شد و با ثباتی که در رأس فدراسیون و کادر فنی وجود داشته، تیم‌های ملی آقایان و بانوان ایران هر روز نتایجی بهتر از روزهای قبل کسب می‌کنند. در آخرین دیدارهای تدارکاتی نیز تیم ووشوی آقایان 2 قدرت برتر جهان یعنی روسیه و چین را مغلوب کرده تا همه در انتظار نتیجه‌ای بهتر از گوانگژو باشند. البته به گفته کادر فنی در اینچئون کار بسیار سخت‌تر است زیرا علاوه بر چین که صاحب اصلی این رشته است، کره‌ای‌ها نیز با توجه به میزبانی از این رشته چند مدال را سهم خود می‌دانند و این مسأله کار ما را سخت‌تر می‌کند.
اوجاقی: پیش‌بینی تعداد مدال غیرممکن است
حسین اوجاقی، سرمربی تیم‌ملی ووشو در بخش ساندا درباره وضع نفرات اعزامی به اینچئون به «شهروند» می‌گوید: «تیم ما تابه‌حال 8 مرحله اردو برگزار کرده و یک اردوی دیگر پیش از اعزام به اینچئون خواهیم داشت. تمام نفرات اصلی نیز طبق فرآیند انتخابی مشخص شده‌اند و جای هیچ بحثی باقی نمانده است. 2 دیدار تدارکاتی با چین و روسیه داشتیم که بسیار مفید و امیدوار‌کننده بود. در ماه‌های اخیر از حمایت بسیار خوب فدراسیون، کمیته المپیک و وزارت ورزش نیز بهره‌مند بودیم و این روحیه ما را بیشتر می‌کند.» وی همچنین می‌افزاید: «این بازی‌ها برای ما یکسری نقاط قوت و ضعف دارد. نقطه قوت ما نتایجی است که در سال‌های اخیر کسب کردیم و همین باعث شده تا تیم‌های بزرگ نیز از ما حساب ببرند. از سوی دیگر نقطه ضعف ما این است که چین که صاحب این رشته است و همیشه مدعی بوده و از طرفی دیگر کره‌ایها به دلیل میزبانی قطعا زنگ خطری برای ما محسوب می‌شوند. با این وضع پیش‌بینی تعداد مدال غیرممکن است و در کل نمی‌توان قول داد که کاروان ووشوی ایران نسبت به دوره قبل عملکرد بهتری خواهد داشت.»


تعداد بازدید :  236