شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
رالی کی‌روش و فدراسیون، مثل مذاکرات هسته‌ای!
کی‌روش را فراری دادند

گروه ورزش| سرانجام، آنچه نباید اتفاق افتاد و کارلوس کی‌روش بدون این‌که قراردادی امضا کند ایران را ترک کرد. پیرمرد پرتغالی قصه ما که با استقبال پرشور مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون به ایران آمده بود، غریبانه از طریق فرودگاه امام خمینی(س) کشورمان را ترک کرد، بدون این‌که حتی آبدارچی فدراسیون بدرقه‌اش کند! بار دیگر خوش استقبال و بدبدرقه بودنمان ثابت شد. کی‌روش به دوبی رفت تا به قول خودش برود در خانه‌اش بنشیند. حالا آرزوهای ملت ایران و حتی مرد پرتغالی تقریبا بر باد رفته است. البته یک نکته هنوز ما را به بازگشت او امیدوار می‌کند؛ این‌که او مجبور بوده به دلیل پایان مدت ویزای کارش در ایران، به دوبی و سپس پرتغال برود.
مصاف بی‌نتیجه دو شطرنج باز
کفاشیان و کی‌روش از دوران حضور تیم‌ملی‌ فوتبال ایران در جام‌جهانی مثل دو شطرنج باز قصد داشته‌اند بازی را به سود خود تمام کنند. آخرین مرحله این ماجرا رسیدن به قراردادی است که کی‌روش سعی داشته در آن امتیازات بیشتری از فدراسیون فوتبال بگیرد. اما این نسخه نهایی که برای استعلام به مراجع بالاتر فرستاده شده هنوز مورد پذیرش فدراسیون نیست و اگر کی‌روش از برخی شرط‌ها عدول نکند، قرارداد بسته نخواهد شد؛ البته این را هم در نظر داشته باشید که کی‌روش پیشنهادهای خارجی خود را از دست داده و حالا موضع ضعیف‌تری به نسبت یک ماه گذشته دارد، این همان نقطه‌ای است که فدراسیون فوتبال ایران دوست داشته سرمربی تیم‌ملی‌ به آن برسد. به نظر می‌رسد با این منوال رالی بین آقای سرمربی و رئیس فدراسیون فوتبال مدت  بیشتری ادامه داشته باشد. درست مثل مذاکرات هسته‌ای!
کفاشیان:    نمی‌توانند برکنارم کنند
علی کفاشیان که این روزها بیشتر از فکر کردن به قرارداد کی‌روش، نگران برکناری‌اش از سمت فدراسیون فوتبال پس از تهدید وزیر ورزش است، درباره ترک ایران توسط کی‌روش می‌گوید: «کی‌روش منتظر خواهد ماند تا پس از تنظیم قرارداد نهایی او را مطلع کنیم تا به کشورمان بازگردد. نه با فرکی و نه با هیچ فرد دیگری وارد مذاکره نشده‌ایم و گزینه اول و آخر ما کی‌روش است.» رئیس فدراسیون فوتبال نمی‌تواند ناراحتی‌اش را از وزیر ورزش کتمان کند: «مربی خارجی هزینه‌های بالایی دارد و نباید این طور باشد که پس از امضای قرارداد با وی، دست تنها بمانیم و کسی برای تأمین منابع مالی کمک‌مان نکند. متأسفانه من در این چند روز وزیر را ندیده‌ام. حتی با او تماس گرفتم اما جواب تلفنم را نداد!» کفاشیان با بیان این جمله حرف‌هایش را پایان برد:  «استیضاح الکی نیست و نمی‌توانند مرا برکنار کنند. جای نگرانی نیست و من در فدراسیون می‌مانم.»


تعداد بازدید :  209