شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
عدد خبر

575 پرونده بدهکاران کلان بانکی روی میز مراجع قضایی

ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به این‌که 575 پرونده مربوط به بدهکاران بانکی، به صورت جداگانه و ویژه به مراجع قضایی کشور ارایه شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود قدرت اعطای تسهیلات بانک‌های کشور به 285‌هزار‌ میلیارد تومان برسد. وی گفت: بدهی متهمان این پرونده‌ها حدود 260‌هزار‌ میلیارد ریال و معادل یک‌سوم بدهی‌های معوقه بانکی است.

500 هزار خانه در تهران به‌دلیل گرانی خالی مانده است

احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن درباره‌ اختصاص وام 80‌میلیون تومانی خرید خانه اظهار کرد: پرداخت این قبیل وام‌ها قطعا باعث تورم در بازار می‌شود. وی اضافه کرد: همچنین به دلیل پایین‌ بودن قدرت خرید مردم 400 تا 500‌هزار واحد مسکونی در شهر تهران خالی مانده است.

۵۰ ‌هزار بشکه افزایش در تولید روزانه نفت ایران

تولید روزانه نفت ایران در اوت ‌سال‌جاری میلادی ۵۰‌هزار بشکه افزایش یافت و به ۸۳‌/2میلیون بشکه در روز رسید. همزمان با ترمیم تولید نفت در لیبی و افزایش تولید در کشورهای آنگولا و ایران، میزان تولید نفت اوپک در ماه آگوست نسبت به ماه جولای افزایش یافته است.

۸۷ ‌هزار‌

میلیارد تومان آخرین آمار از مطالبات معوق بانک‌ها

حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: طبق آخرین آمار مطالبات معوق در سیستم بانکی به 87‌هزار‌ میلیارد تومان افزایش یافته است. وي اعلام کرد بدهی بانک‌های تجاری به بانک مرکزی در سه‌ماهه اول ‌سال‌جاری ۲۱۹‌درصد رشد داشته است. وی درخصوص این رشد بدهی اظهار داشت: بخش عمده این افزایش بدهی متعلق به یک بانک تجاری است که برای پوشش این مسأله از منابع بانک مرکزی برداشت کرده است.

 

 


تعداد بازدید :  291