شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   تعرفه اینترنت موبایل کاهش یافت| محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش قیمت اینترنت اپراتورهای اول و دوم تلفن ‌همراه با ارایه سرویس نسل 3 خبر داد. وی افزود: تنها تعرفه اینترنت این دو اپراتور کاهش می‌یابد و قیمت هر کیلوبایت اینترنت از 5 ریال در سرویس GPRS به 5/0 ریال در سرویس 3G تغییر می‌‌کند. وی تأکید کرد: با ارایه سرویس 3G از سوی اپراتور اول و دوم تلفن‌همراه، قیمت دیتای این دو اپراتور مانند قیمت دیتای اپراتور سوم تلفن‌همراه کشور محاسبه خواهد شد.

   برداشت از مخزن ذخیره‌سازی شوریجه در زمستان| حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: روزانه ۵ تا ۷‌میلیون مترمکعب گاز به مخزن شوریجه تزریق می‌کنیم و در فصل سرد روزانه ۹‌میلیون مترمکعب از این مخزن گاز برداشت خواهیم کرد. وی افزود: با استمرار روند فعلی تزریق گاز به این مخزن در فصل گرم سال، استعداد برداشت روزانه 9‌میلیون مترمکعب در فصل سرد‌ سال از این مخزن وجود دارد.

   اتصال مستقیم محور بندرامام به مرکز کشور| خیرالله خادمی معاون ساخت بزرگراه‌ها با اشاره به اجرای راه اصلی پاتاوه – دهدشت – بهبهان – بندر امام‌خمینی(س) از مشکلات اجرای پروژه به دلیل کوهستانی بودن مسیر گفت و اعلام کرد: در صورت تخصیص 250‌میلیارد تومان تا دو‌سال آینده این پروژه تکمیل می‌شود. وی اظهار داشت: مبادی ارتباطی جدیدی برای اتصال بندر امام‌خمینی(س) به مرکز کشور و اصفهان درحال احداث است که یکی از آنها مسیری است که از اصفهان آغاز شده و پس از عبور از استان کهگیلویه و بویراحمد دو شاخه شده و به بندر امام‌خمینی(س) و بندر بوشهر متصل می‌شود.

   دوره ارزان‌فروشی برق تمام شد| یوسف آرمودلی مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران با تأکید بر این‌که دوره ارزان‌فروشی برق تمام شده است، سیاست‌های جدید دولت به منظور افزایش سهم برق پاک در سبد انرژی کشور را تشریح کرد و گفت: با مشارکت وزارت نفت، مابه‌التفاوت تولید انرژی پاک براساس صرفه‌جویی در مصرف سوخت به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود. وی با بیان این‌که هم‌اکنون در ایران برق با قیمت بسیار ارزانی در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد، گفت: دوره ارزان‌فروشی برق تمام شده و باید این روند متوقف شود.


تعداد بازدید :  236