شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

اعدام 250 سرباز سوریه به دست داعش
گروه داعش در جنایتی دیگر اعلام کرد که بیش از 250 نظامی ارتش سوریه را که در استان رقه به اسارت گرفته بود، اعدام کرده است. به گزارش الجزیره، گروه موسوم به «دولت اسلامی» یا همان داعش سابق تصاویری از ده‌ها نظامیان ارتش سوریه را به نمایش گذاشت که در بیابانی توسط افراد مسلح به سمت منطقه‌ای نامعلوم برده می‌شوند و در ویدیوی دیگری جنازه این افراد به نمایش درآمده که تیرباران شده‌اند. بنا بر اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، بین 160 تا 200 نظامی ارتش سوریه که از فرودگاه نظامی الطبقه واقع در استان رقه گریخته بودند، توسط داعش دستگیر و اعدام شدند. داعش خود مدعی است که 250 نظامی ارتش ازجمله افسران سوری را هنگام فرار به سمت جنوب رقه، دستگیر و اعدام کرده است.

تحلیف رئیس‌جمهوری جدید افغانستان به تعویق افتاد
مسئولان افغان اعلام کردند مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید این کشور در موعد مقرر برگزار نخواهد شد و به پس از نشست ناتو یعنی بعد از دهم سپتامبر موکول می‌شود.  به گزارش اسکای‌نیوز عربی، پیشتر قرار بود معرفی رئیس‌جمهوری جدید حداکثر تا دوم سپتامبر انجام شود اما ظاهرا به دلیل مسائل امنیتی و نیز چگونگی اداره افغانستان بدون دخالت نیروهای خارجی این تصمیم به پس از نشست ناتو موکول شده است. نشست ناتو که قرار است اوایل ماه آینده میلادی در ولز انگلیس برگزار شود در سطح سران کشورهای عضو است و مقرر شده که در آن درباره آینده افغانستان و نیز چگونگی اداره این کشور پس از خروج نیروهای ناتو بحث و تبادل‌نظر شود.

محمود عباس: نتانیاهو با تشکیل کشور فلسطین موافقت کرد
محمود عباس اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور فلسطین براساس مرزهای‌ سال 1967 موافقت کرده است. امری که سخنگوی بنیامین نتانیاهو به سرعت آن را تکذیب کرد. به گزارش الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی که از شبکه‌های فلسطینی پخش شد، گفت: نتانیاهو در مقابل من با تشکیل کشور فلسطین براساس مرزهای 1976 موافقت کرد و تنها مشخص کردن مرزها باقی مانده که مذاکره‌کنندگان باید آن را حل کنند. این سخنان با واکنش سریع رژیم صهیونیستی مواجه شد و سخنگوی نتانیاهو با تکذیب آن گفت: نخست‌وزیر به هیچ وجه با تشکیل کشور فلسطین موافقت نکرده و سخنان محمود عباس خالی از واقعیت است. محمود عباس در ادامه سخنان خود گفت:  فلسطینیان 20سال دیگر منتظر نخواهند ماند. ما نخواهیم پذیرفت که هر‌سال اسراییل به ما حمله کند و اشغالگری دیگری بیافریند. اگر اسراییل این خواست ما را اجرایی نکند ما نیز گزینه‌های خود را داریم.

دولت موقت لیبی استعفا کرد
دولت موقت لیبی به رهبری «عبدالله الثنی»، نخست‌وزیر اعلام کرد استعفای خود را تقدیم مجلس جدید این کشور کرده است.  به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت الثنی در بیانیه مربوط به استعفا ابراز امیدواری کرده است که پارلمان «به عنوان تنها مرجع ذی‌صلاح در کشور» دولتی جدید که «نماینده همه مردم لیبی و قادر به برقراری امنیت و استقرار دولتی قانونی باشد»، تشکیل دهد.
در این بیانیه همچنین تشکیل دولت موازی اسلامگرایان محکوم و از آن به‌عنوان اقدامی «شورشی» علیه مشروعیت مجلسی که «جامعه بین‌المللی آن را به رسمیت شناخته» یاد شده است.  دولت موقت و مجلس جدید لیبی از بیم حملات شبه‌نظامیان این کشور که کنترل «طرابلس» (پایتخت) را در دست گرفته‌اند، در شرق لیبی مستقر شده‌اند.

43 صلح‌بان سازمان ملل در بلندی‌های جولان گروگان گرفته شدند
دفتر سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران گفت که صبح پنجشنبه 43 تن از صلح‌بانان نیروهای نظارت بر آتش‌بس این سازمان در بلندی‌های جولان، توسط تروریست‌ها به گروگان گرفته شدند.  
به گزارش ایرنا، در اطلاعیه منتشر شده از سوی سخنگوی بان‌کی‌مون آمده است:  در ادامه درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای دولتی سوریه و تروریست‌ها که از روز چهارشنبه آغاز شده، تاکنون 43 تن از صلح‌بانان این سازمان در حوالی منطقه «قنیطره» به دست تروریست‌ها بازداشت شده‌اند.  
در این اطلاعیه همچنین به اقدام تروریست‌ها در جلوگیری از بازگشت 81 تن دیگر از این صلح‌بانان به پست‌های دیده‌بانی خود در مناطق اطراف بلندی‌های جولان اشاره شده و آمده است: مسئولان سازمان ملل درحال تلاش برای آزاد کردن صلح‌بانان و حصول اطمینان از تردد آزاد این نیروها در مناطق ذکر شده هستند. 


تعداد بازدید :  255