شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بين

حمله سنگی شکارچیان به مرد محیط‌بان
گروه حوادث| شکارچیان غیرمجاز هنگام تله‌گذاری برای آهو در رصد مرد محیط‌بان قرار گرفتند و برای فرار دست به حمله وحشیانه‌ای زدند؛ در این درگیری مرد محیط‌بان با ضربه سنگ شکارچیان در حیات‌وحش موته اصفهان مجروح شد. چندی پیش محیط‌بانان پناهگاه حیات‌وحش موته اصفهان متوجه حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه شدند و به سرعت عازم محل؛ عملیات نامحسوس محیط‌بانان کلید خورد و یک اکیپ 2نفره از محیط‌بانان با یک دستگاه خودروی پیکاپ و یک‌نفر از نیروها به نام خزائی به‌وسیله موتورسیکلت به جست‌وجو و گشت در منطقه پرداختند. حین جست‌وجوی منطقه یکی از محیط‌بانان متوجه شد 2شکارچی برای زنده‌گیری آهو مشغول تله‌گذاری روی یک چشمه آب هستند. اما وقتی شکارچیان متوجه شدند در رصد مرد محیط‌بان قرار گرفته‌اند دست به حمله عجیبی زدند.  یکی از آنها سنگی را از کنار چشمه برداشت و به سمت محیط‌بان پرتاب کرد و بلافاصله با هم‌دستش سوار موتورسیکلت شدند و پا به فرار گذاشتند. محیط‌بان خزائی در حالی ‌که سرش با سنگ شکسته بود دست از تعقیب آنها برنداشت تا این‌که توانست در یک فرصت مناسب موتورسیکلت شکارچیان را متوقف کند اما این همه ماجرا نبود چرا که شکارچیان با بیرون کشیدن دشنه ضربه محکمی به دست او وارد کردند و  این‌بار پس از رها کردن موتورسیکلت‌شان پای پیاده و با استفاده از تاریکی شب اقدام به فرار کردند.
با رسیدن نیروهای کمکی محیط‌بان مجروح توسط همکارانش به بیمارستان حضرت محمد(ص) شهرستان میمه منتقل و تحت مداوا قرار گرفت. مرتضی جمشیدیان، رئیس اداره محیط‌زیست گلپایگان گفت:  محیط‌بان خزائی از ناحیه سر و دست مجروح شده است.
او افزود:  با توجه به توقیف موتورسیکلت توسط محیط‌بان، متهمان فراری که از شکارچیان سابقه‌دار منطقه هستند شناسایی و با صدور حکم جلب از سوی مقامات قضایی تلاش برای دستگیری آنان آغاز شد.

پایان کار خواننده ماهواره‌ای در مشهد
خواننده مشهور که دارای آلبوم‌های معروفی در فضای مجازی است، پس از راه‌اندازی شبکه زیرزمینی تولید شوهای مبتذل، در مشهد دستگیر شد.
 وقتی رصدهای اطلاعاتی، نشان داد که برخی از شوهای مبتذل تلویزیونی که در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام به نمایش گذاشته می‌شود توسط یکی از خوانندگان معروف، در مشهد تولید شده است، عملیات شناسایی اعضای این شبکه آغاز شد.  فعالیت‌های غیرمحسوس در مناطقی که احتمال فیلمبرداری صحنه‌های مبتذل وجود داشت بیانگر آن بود که کلیپ‌ها در یکی از باغ‌های مشهد فیلمبرداری شده است و جوان ۲۶ ساله ای آوازخوانی شوهای تلویزیونی را برعهده دارد.
ماموران انتظامی در ادامه تحقیقات خود، در یک عملیات غافلگیرانه که با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی شعبه ۸۲۵ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد همراه بود موفق شدند عامل اصلی این شبکه و خواننده معروف را دستگیر کنند. با اعترافات این خواننده، دیگر عواملی که در تولید آثار مبتذل نقش داشتند نیز تحت تعقیب قرار گرفتند. این درحالی است که برخی از دخترانی که در تصاویر مبتذل دیده می‌شوند نیز شناسایی شده‌اند و احضار آنها به دادسرای مشهد ادامه دارد.
در ادامه رسیدگی به پرونده «شوهای مبتذل تلویزیون‌های ماهواره‌ای» همچنین مشخص شد که برخی از این فیلم‌ها در یکی از باغ‌های اطراف تهران تصویربرداری شده است و افراد دیگری نیز در تدوین کلیپ‌ها نقش داشته‌اند که دستور دستگیری آنان از سوی قاضی رضازاده با هماهنگی پلیس تهران صادر شده است.

رانش زمین در چین 15 قربانی گرفت
 وقوع حادثه رانش زمین در جنوب غرب این کشور 15 قربانی برجا گذاشته است. بنابر اعلام مقامات محلی استان «گوئیژو» این حادثه در یکی از مناطق روستایی اتفاق افتاد و باعث شد تعدادی خانه به زیر گل‌ولای فرو برود. همچنین طبق گزارش‌ها بر اثر وقوع این حادثه طبیعی 22نفر مجروح شده و 8نفر دیگر هم ناپدید شده‌اند.
نیروهای امدادونجات «گوئیژو» با بیان این‌که عملیات امدادرسانی و آواربرداری به منظور یافتن مفقودشدگان ادامه دارد، اظهار داشت:  رانش زمین موجب تخریب 77خانه شده است. به نقل از خبرگزاری شینهوا و همچنین به گفته نیروهای امداد، در میان ساکنان این منطقه چادر، آب آشامیدنی، مواد خوراکی و دیگر لوازم ضروری توزیع شده است.


تعداد بازدید :  261