شماره ۶۷۳ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
محمد بنا بار دیگر سرمربی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی شد
در انتظار بازگشت روزهای خوب
علی اشکانی در گفت‌وگو با «شهروند»: امیدوارم دیگر قهر نکند!

شهروند| این‌بار فدراسیون کشتی و بنا خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می‌کردیم بر سر میز مذاکره نشستند و نظراتشان را به یکدیگر گفتند تا آقای خاص کشتی بعد از 17 ماه دوری از تیم ملی، بار دیگر در کنار شاگردانش برای المپیک آماده شوند.
به یاد 2‌سال قبل
دیروز که خبر جلسه حضوری بنا و خادم را در فدراسیون کشتی شنیدیم،‌ به یاد 2‌سال قبل افتادیم که این دو نفر بعد از یک جلسه طولانی برای همکاری دوباره به توافق رسیدند، اگرچه آن اتفاق فقط چند ماه بیشتر دوام نداشت. این بار نیز با این‌که فاصله تفکرات بنا و خادم بیشتر از قبل به نظر می‌رسید اما پشت درهای بسته اتاق آقای رئیس اتفاقات مثبتی رخ داد. بنا که در جواب درخواست فدراسیون برنامه‌هایش را ارایه داده بود، در جلسه با خادم به توافق رسید تا از 12 مهر کار خود را در تیم‌ملی آغاز کند و فرنگی کاران را در مسیر المپیک هدایت کند.
آقای خاص تغییر نکرد
با این‌که خیلی از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این بود که فدراسیون فقط نام بنا را به خاطر مردم مطرح کرده و درخواست‌های او را قبول نمی‌کند اما به نظر می‌رسد خادم زیر بار رفته که به سرمربی جدید تیم‌ملی کشتی فرنگی اختیار تام بدهد. قطعا این‌بار اتمام حجت از سوی 2 طرف صورت گرفته تا مشکلات گذشته تکرار نشود چون بر خلاف خادم که اعتقاد زیادی به انتخابی دارد،‌ بنا اصلا اینطور نیست و همیشه معتقد بوده باید آماده‌ترین نفرات را راهی مسابقات کند. بعد از اعلام دستیاران بنا متوجه شدیم که او هیچ تغییری در روند کاری‌اش نداده و مثل قبل از نفراتی همچون ایرج اسفندیاری‌فر، رسول جزینی، فرهاد اسماعیل‌نژاد، محمد علی چمیانی، بهروز حضرتی‌پور و حسام‌الدین جعفری در کنار خود استفاده می‌کند.
امیدواری به قهر نکردن!
علی اشکانی، مدیر سابق تیم‌های ملی کشتی فرنگی درباره انتخاب دوباره محمد بنا به‌عنوان سرمربی به «شهروند» می‌گوید: ‌»اول نباید از زحماتی که پازاج در این یکی،‌ 2 ساله در تیم‌ملی کشید،‌ به راحتی گذشت. متاسفانه بعد از عدم نتیجه‌گیری در مسابقات جهانی یکسری به خاطر منافع شخصی همه چیز را زیر سوال بردند، درحالی‌که نباید یادمان برود همین پازاج تیم‌ملی را قهرمان جهان کرد. با این حال باید خوشحال باشیم که در این شرایط شخصی به نام محمد بنا هست که با آمدنش همه را راضی کند. باید به رای فدراسیون احترام بگذاریم اما نگرانی‌هایی هم وجود دارد.» او حرف‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «اگر به گذشته رجوع کنیم، به این مسأله می‌رسیم که ممکن است 2 ماه دیگر بازهم محمد بنا بگوید که من نمی‌آیم. او بار قبلی که تیم‌ملی را ترک کرد، حتی دلیلش را به رسانه‌ها هم نگفت و این نگرانی وجود دارد که تاریخ تکرار شود. امیدوارم خادم و بنا تمام زوایای همکاری دوجانبه را بررسی کرده باشند تا شاهد ثبات در کادرفنی تا المپیک ریو باشیم.»
شوک مثبت
قطعا با توجه به رابطه خوبی که اکثر فرنگی‌کاران ملی‌پوش با محمد بنا دارند،‌ روی کار آمدن دوباره او شوک مثبتی برای کشتی فرنگی ایران محسوب می‌شود. با این حال باید دید آیا هنوز هم آقای خاص کشتی فرنگی توانایی این را دارد که خاطرات خوش المپیک لندن را برای مردم تداعی کند یا مشکل اصلی تیم‌ملی از جای دیگری بوده است.

 


تعداد بازدید :  128