شماره ۶۷۳ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

مولاوردی خبر داد: اشتغال و آموزش زنان زندانی در دستور کار دولت
ایلنا| معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ایجاد مهدکودک در زندان‌های زنان، ضرورت آموزش و حرفه‌آموزی به زنان زندانی را ازجمله برنامه‌های این معاونت اعلام کرد.
شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، با اشاره به بازدید از چند زندان زنان درباره بازدیدهای پیش رو و همچنین برنامه معاونت زنان برای رسیدگی به وضع زندان زنان گفت: در سفرهای استانی و هر جا که بررسی‌های‌مان نشان دهد که زندانی نیاز به بازدید و رسیدگی بیشتر دارد، حتما نسبت به این کار اقدام خواهیم کرد.
مولاوردی با بیان این‌که از دل بازدید از زندان زنان، پروژه‌های ملی بیرون می‌آید، افزود: ایجاد مهدکودک در زندان زنان، ضرورت آموزش و حرفه‌آموزی به زنان زندانی و همچنین اشتغالزایی برای این زنان از برنامه‌های ما به شمار می‌رود.
او با تأکید بر این‌که علاوه بر این برنامه‌ها، توانمندسازی خانواده‌های زندانی و چند طرح ملی در زندان‌های زنان کشور با همکاری سازمان زندان‌ها در دستور کار معاونت قرار دارد، افزود:  البته مستقیما ما وظیفه نداریم؛ بلکه از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط و حساس کردن آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

حذف عنوان «غیرانتفاعی»از نام دانشگاه‌ها در انتظار تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی
رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی از اعتراض دانشگاه آزاد به مصوبه حذف عنوان «غیرانتفاعی» از نام دانشگاه‌ها انتقاد کرد.
علی آهون‌منش، با بیان این‌که قانون حذف واژه غیرانتفاعی در کمیسیون معین بررسی شده است، اظهار کرد: مواردی که به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده می‌شود باید در کمیسیون معین بررسی شود و اگر کسی به آن اعتراضی نداشته باشد آن مسأله به‌عنوان مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی اعلام می‌شود.
او افزود: مسأله حذف عنوان غیرانتفاعی از نام دانشگاه‌ها پس از تصمیم‌گیری در کمیسیون معین در جلسه عمومی شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح شد تا همه افراد در مورد آن نظر بدهند.
به گفته آهون‌منش، از همان ابتدا عنوان غیرانتفاعی موجب شد که سرمایه‌گذاران این موسسات بعد از فوت نتوانند هیچ‌گونه دخل و تصرفی روی سرمایه خود داشته باشند و آن سرمایه کاملا به وزارت علوم واگذار می‌شد که همین امر در بسیاری از موارد برای سرمایه‌گذاران مشکل‌ساز شد.
او ادامه داد:  حذف واژه غیرانتفاعی باعث قدرت گرفتن بسیاری از موسسات غیردولتی می‌شود زیرا این امر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این موسسات را تسهیل می‌کند ولی گویا از آنجایی که این امر باعث قدرت گرفتن این موسسات می‌شود و رقیب قدری برای دانشگاه آزاد ایجاد می‌شود، دانشگاه آزاد در این مورد اعتراض کرده است.
آهون‌منش در مورد زمان بررسی این قانون در جلسه عمومی شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت:  این مسأله در نوبت قرار گرفته و زمان دقیق بررسی آن هنوز مشخص نیست.


تعداد بازدید :  323