شماره ۶۷۳ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 تاسیس صندوق حمایت از کشورهای درحال توسعه|  رئیس‌جمهوری چین از تاسیس صندوق حمایت از کشورهای درحال توسعه با سرمایه اولیه ۲‌میلیارد دلار خبر داد. به گزارش مهر به نقل از اسپاتنیک، رئیس‌جمهوری چین اعلام کرد: چین صندوق حمایت از کشورهای درحال توسعه را در راستای اهداف چشم‌انداز ‌سال ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار جهانی تاسیس می‌کند.
 ایرلاین‌‌‌ها بابت بدهی ضمانت‌نامه دادند| مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای تعیین تکلیف بدهی‌های سوختی خود، با شرکت‌ پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرارداد منعقد کرده‌اند؛ ضمن آن‌که ضمانت‌‌نامه‌هایی از سوی ایرلاین‌ها به شرکت پخش ارایه شده است. بدهی‌های انباشته (گذشته) ایرلاین‌ها به دلیل‌ عدم شفاف‌سازی نرخ‌ها و اجرا نشدن آزادسازی نرخ بلیت رخ داد. درحال حاضر هم شرکت‌ها‌ توان پرداخت‌ همه این بدهی‌ها را ندارند.
 تفحص از وزارت نیرو در دستور کار مجلس| روز گذشته در کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس درباره درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از وزارت نیرو در بخش آب و آبفا رأی‌گیری شد. به گزارش تسنیم، درخواست تحقیق و تفحص از بخش آب وزارت نیرو بیشتر به دلیل انتقال آب بین‌حوضه‌ای است که نمایندگان برخی استان‌ها نسبت به اجرای چنین پروژه‌هایی انتقاد دارند.
پورتال رسمی دولت الکترونیک رونمایی می‌شود|  نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران مهم‌ترین گام اجرایی این سازمان در برنامه ششم توسعه را برپایی خدمات دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: تا پایان‌ سال‌جاری پورتال رسمی دولت الکترونیک در کشور رونمایی و اجرایی خواهد شد. ایجاد سازوکارهای فنی و اجرایی برای پیاده‌سازی خدمات دولت الکترونیک از وظایف قانونی سازمان فناوری اطلاعات است.
بررسی پیشنهادهای جدید برای حفظ کارت سوخت|  سیدناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه برای حفظ کارت سوخت پیشنهادهایی مطرح شده که درحال بررسی است و هنوز نهایی نشده است، گفت: این پیشنهادها باید برای تصویب به هیأت دولت ارایه شود. بهتر است که مردم در شرایط فعلی کارت‌های سوخت خود را حفظ و هنگام مراجعه به جایگاه‌ها و سوختگیری از آن استفاده کنند.


تعداد بازدید :  420