شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
دختر جوان در 2 جراحی زیبایی، بینی‌اش را از دست داد
مکافات 10 ساله برای رسیدن به رویای زیبایی

گروه حوادث| اشتباه پزشکی در جراحی زیبایی بینی کافی بود تا زن جوان بعد از 10‌سال با حفره ایجادشده در بینی‌اش با درد و رنج دست و پنجه نرم کند.  پزشک زیبایی وقتی در برابر شکایت بیمارش قرار گرفت داستان‌سرایی عجیبی را پیش روی بازپرس پرونده قرار داد. سرنوشت این پرونده و ادعای شاکی و پزشک هنوز در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
10‌سال پیش بود که مینا تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفت.  به پزشکی که نامش را از دوستانش شنیده بود مراجعه کرد و خودش را به تیغ جراحی سپرد. اما یک‌سال بعد احساس کرد هنوز به خواسته‌اش نرسیده است. تیغه بینی‌اش کج بود. دوباره تصمیم عجیبی گرفت و این بار دوباره به پزشکش مراجعه کرد.  پزشک زیبایی با معاینه بینی‌اش به او قول داد این بار بهترین جراحی را برایش انجام دهد.  اما برای این کار پیشنهاد عجیبی به بیمارش داد. از او خواست برای کم شدن هزینه‌های درمان او را در مطبش در یکی از کلینیک‌های شهر تهران جراحی کند.  تا اینکه...  
8‌سال بعد
بعد از عمل که پانسمانش را باز کرد وحشت‌زده شد. اما چاره‌ای نداشت نمی‌توانست باز هم از ظاهر جدیدش گله کند. تیغه بینی‌اش کاملا صاف شده بود. حس بویایی‌اش را از دست داده بود و گاهی دچار خونریزی شدید می‌شد.  نفس کشیدن برایش سخت بود. 8‌سال طول کشید تا او تصمیم گرفت از پزشکش شکایت کند. مینا 38ساله که 10‌سال از زندگی‌اش را به خاطر این عمل جراحی به سختی گذرانده بود در رابطه با شکایتش به «شهروند» گفت: «من 2 بار بینی‌ام را عمل کردم. یک بار ‌سال 83 و یک‌بار ‌سال 84.  دفعه اول اصلا از مدل بینی‌ام راضی نبودم.  البته یک شکستگی هم روی تیغه بینی‌ام داشتم که همین باعث درد می‌شد. به همین خاطر یک‌سال بعد دوباره به پزشکم مراجعه کردم و او این بار به من پیشنهاد داد تا در مطبش بینی‌ام را جراحی کند. نمی‌دانستم این کار غیرقانونی است. با انجام چند آزمایش و تشکیل پرونده در کلینیک برای بار دوم تحت عمل جراحی قرار گرفتم. چند ماه بعد از عمل بود که درد و خونریزی شدید امانم را برید. فکر می‌کردم بعد از عمل دوم طبیعی است که درد داشته باشم. به دلیل آن‌که در شیراز زندگی می‌کنم، نیز فرصت پیدا نکردم تا به سراغ دکترم بروم.  اما رفته رفته و به مرور زمان آثار قصور پزشکی در بینی‌ام نمایان شد. 8‌سال بعد تصمیم گرفتم از پزشکم شکایت کنم. به پزشکی قانونی رفتم آن‌جا به من گفتند پزشکت استخوان روی بینی‌ات را زیاد تراشیده و تیغه بینی‌ات سوراخ شده است. همان موقع به دادسرای جرایم پزشکی تهران رفتم و از پزشکم شکایت کردم اما...»
ادعای عجیب پزشک
با طرح شکایت در شعبه نهم بازپرسی دادسرای تهران پزشک متخصص زیبایی احضار شد. اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد وقتی بیمار و پزشک با یکدیگر روبه‌رو شوند مرد جراح ادعا کند که تاکنون چنین بیماری با این اسم و مشخصات نداشته است.  پزشک ادعا می‌کرد من این زن را نمی‌شناسم و تا حالا چنین پرونده‌ای را نداشته‌ام. همین ادعا کافی بود تا مینا به همان کلینیکی که 8‌سال در آن‌جا جراحی شده بود مراجعه کند اما مسئول آن‌جا گفت چند‌سال پیش کلینیک آتش گرفته و پرونده‌های پزشکی چند‌سال گذشته نابود شده است. مینا به شرکت بیمه‌اش مراجعه کرد و توانست تنها مدرکی را که در دفترچه بیمه‌اش ثبت شده بود پیدا کند. این بار مینا بعد از 2‌سال پیگیری دوباره به دادسرای جرایم پزشکی تهران مراجعه کرد و با طرح شکایت از بازپرس پرونده خواست تا دوباره پزشک را به دادسرا احضار کند.  
این درحالی است که قاضی کرمی بازپرس شعبه نهم دادسرای جرایم پزشکی تهران با بررسی دوباره پرونده دستور پیگیری داد.  اما طرح این شکایت و زوایای پنهان این پرونده 2ساله، هنوز در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


تعداد بازدید :  283