شماره ۶۷۳ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

دبیر شورایعالی امنیت ملی: فاجعه منا تحت‌تأثیر هوچی‌گری دولت عربستان پنهان نخواهد شد
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: مردم شریف و داغدار ایران اسلامی با قلبی مملو از حزن و ماتم آماده استقبال باشکوه از مسافران غریب بازگشته از حرم امن الهی می‌شوند.
به گزارش ایلنا، علی شمخانی در جلسه شورای اداری استان مرکزی‏، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری درد و آلام بازماندگان حجاج جان‌باخته در فاجعه غمبار منا، گفت: دولت سعودی در سه مقطع برنامه‌ریزی اولیه، اجرای مراسم حج و مدیریت بحران به وجود ‌آمده در اوج بی‌کفایتی و ضعف عمل کردند و این فاجعه تحت‌تأثیر هوچی‌گری این دولت پنهان نخواهد شد.
وی با اشاره به برخی ریشه‌های ساختاری مدیریتی و سیاسی درون حاکمیت سعودی که در وقوع این فاجعه تأثیرگذار بوده است، افزود: پیگیری مجدانه و بدون اغماض این فاجعه مطالبه مقام معظم رهبری و آحاد مردم شریف ایران است و دولت با دستور رئیس‌جمهوری محترم، همه ظرفیت‌های خود را برای احقاق حقوق جان‌باختگان و ایجاد تضمین برای عدم تکرار وقایع تلخی از این دست، بسیج کرده است.

شمار کشته‌شدگان ایرانی فاجعه منا به 169 نفر رسید
رئیس سازمان حج و زیارت، شمار زائران کشته‌شده ایرانی را در فاجعه منا 169 نفر اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، سعید اوحدی گفت: شمار مجروحان ایرانی این فاجعه نیز به 103 نفر افزایش یافته است. وی همچنین شمار مفقودین ایرانی فاجعه منا را 307 نفر اعلام کرد.
فاجعه منا پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای
 رمی‌جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی‌کفایتی مسئولان سعودی رخ داد.
در این حادثه دلخراش، در مجموع نزدیک به 2هزار زائر جان خود را از دست دادند و به تأیید منابع خبری بیش از این تعداد نیز مجروح شده‌اند. امسال 64‌هزار زائر ایرانی حج راهی عربستان شدند.

نقوی‌حسینی: سازمان انرژی اتمی ابعاد سند محرمانه ایران و آژانس را برای کمیسیون برجام تشریح کرد
سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مورد وعده صالحی برای ارایه سند محرمانه ایران و آژانس به کمیسیون گفت: آنها به وعده خود عمل کردند.
سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی متن برجام از ارایه پاسخ‌های سازمان انرژی اتمی به 20 سوال اعضای کمیسیون برجام خبر داد و گفت: در ابتدای جلسه کمیسیون برجام از سازمان انرژی اتمی به‌ جهت این‌که به 20 سوال کمیسیون برجام مستدل و مستند پاسخ داده بودند، تشکر شد.
به گزارش تسنیم، سیدحسین نقوی‌حسینی افزود: اعضای کمیسیون قبلا سوالاتی را پیرامون اجرای برجام در حوزه فنی و تخصصی مطرح کرده بودند که این سوالات برای سازمان انرژی اتمی ارسال شد و سازمان نیز مستدل و مستند به این سوالات پاسخ داد.
سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در مورد وعده صالحی برای ارایه سند محرمانه ایران و آژانس انرژی اتمی سازمان ملل به کمیسیون برجام، گفت: آقای کمالوندی (سخنگوی سازمان انرژی اتمی) به کمیسیون آمد و دراین‌باره توضیح داد.
وی با بیان این‌که این سند و نقشه راه از ابتدا محرمانه بود، در پاسخ به این سوال که چرا قرار بود این سند محرمانه به کمیسیون برجام ارایه شود، گفت: مسئولان سازمان انرژی اتمی دوست داشتند همکاری بیشتری با کمیسیون داشته باشند که نشد، البته به وعده خود عمل کردند، چون آقای کمالوندی ابعاد سند را برای اعضای کمیسیون به ‌صورت شفاهی توضیح دادند.

تعدادی از نمایندگان از نحوه واگذاری کارخانجات آلومینیوم المهدی شکایت کرده‌اند
احمد توکلی گفت: تعدادی از نمایندگان با امضای نامه‌ای به دیوان عدالت اداری از نحوه واگذاری کارخانجات آلومینیوم المهدی شکایت کردند.
به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران، با اشاره به تخلفات صورت گرفته در واگذاری سهام کارخانجات آلومینیوم المهدی گفت: بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که واگذاری این شرکت از سوی سازمان خصوصی‌سازی مورد تضییع حقوق دولت و زیان به اموال عمومی می‌شود و این واگذاری خلاف قانون انجام شده است.  وی تصریح کرد: صدها‌ میلیارد تومان در این واگذاری، دولت ضرر کرده و این به نفع کشور نیست درحالی‌که ما از واگذاری‌ها حمایت می‌کنیم اما در عین ‌حال این نحوه واگذاری غیرقانونی است و منافع ملت هدر می‌رود.
به گفته این نماینده مجلس، این واگذاری از اواخر ‌سال 92 آغاز شده و با وجود بسیاری از مکاتبات و درخواست‌ها سازمان خصوصی‌سازی کار خود را در این موضوع ادامه داد و تصمیم در مورد نحوه واگذاری شرکت، غیرقانونی است.


تعداد بازدید :  487