شماره ۶۷۳ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
بازار جهانی

یوتیوب پولی، یک ماه دیگر
یوتیوب در 10 سالی که از فعالیتش می‌گذرد، همیشه رایگان بوده اما قرار است به‌زودی در آمریکا خدماتش را با دریافت پول هم ارایه دهد. یوتیوب نخستین‌بار در ‌سال گذشته از برنامه‌های خود در این زمینه خبر داد و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این طرح از 22 اکتبر عملیاتی می‌شود. این احتمال هم وجود دارد که بعد از اجرای این طرح مشاهده ویدیوهای یوتیوب برای عموم در آمریکا ممکن نباشد و کاربران تنها با پرداخت 10 دلار بتوانند به آنها دسترسی یابند. اجرای این طرح تا حدی موجب حل مشکل کپی‌رایت و حقوق مالکیت معنوی برخی تولیدکنندگان ویدیوهای فیلم و موسیقی هم خواهد شد.

پایان آدرس‌های اینترنتی قدیمی در آمریکای ‌شمالی
آدرس‌های اینترنتی IPv4 رسما در آمریکای‌ شمالی در آستانه به پایان رسیدن است و این امر نگرانی سازمان‌های مسئول را برانگیخته است. این مشکل می‌تواند بر فعالیت شرکت‌های تجاری در آمریکا، کانادا و برخی کشورهای حوزه کارائیب تاثیر منفی بگذارد. سازمان ثبت ارقام اینترنتی در آمریکا یا The American Registry of Internet Numbers (ARIN) می‌گوید آخرین مجموعه آدرس‌های IP نسخه
 4 را صادر کرده و مجوز استفاده از آنها را داده است. بسیاری از کشورهای جهان استفاده از نسخه‌های جدید IP موسوم به IPv6 را آغاز کرده‌اند و با توجه به تحولات جدید چاره‌ای جز استفاده از آن باقی نمانده است. استفاده از IPv6 از 2‌سال پیش به‌طور جدی آغاز شده است. کارشناسان می‌گویند رشد انفجاری استفاده از تلفن‌های همراه، تبلت، ساعت‌های هوشمند و کتاب‌خوان‌های الکترونیک و... برای اتصال به اینترنت عامل اصلی این تحول است.

دومین نقص فنی فیس‌بوک در هفته
کاربران فیس‌بوک در سراسر جهان از نقص فنی در این شبکه اجتماعی در هفته جاری برای دومین‌بار خبر داده‌اند. برخی کاربران با پیام Service Unavailable یا خدمات در دسترس نیست مواجه شده‌اند و برخی دیگر پیام Sorry, something went wrong یا ببخشید مشکلی پیش آمد را مشاهده کرده‌اند. در حالی که در موارد قبلی اختلال مشکل مذکور محدود به برخی کشورهای می‌شد، این‌بار این مشکل برای همه کاربران در کشورهای مختلف دنیا پیش آمده است. اختلال یاد شده برخلاف موارد قبلی کوتاه بود و بعد از 5 تا 10 دقیقه در تمام نقاط جهان برطرف شد، اما این شرکت از ارایه هرگونه توضیحات در این زمینه خودداری کرده است.

عینک‌ قابل تنظیم خودکار با شماره چشم
شرکت عینک‌سازی Adlens محصول جدید خود را که قادر است به‌طور خودکار با شماره چشم هر فرد تطابق یابد، به بازار عرضه کرد. نکته قابل توجه در مورد عینک‌های شرکت Adlens قیمت 30 دلاری و کیفیت بالای مواد به کار رفته در آن است. نسل قبلی عینک‌های این شرکت جایگزین هوشمندانه اما گران‌تر عینک‌های دوکانونه رایج هستند. این عینک‌ها از 2 لنز ساخته شده که لنز جلویی همان لنز تجویز شده توسط چشم‌پزشک است و لنز انعطاف‌پذیر دوم نیز در پشت لنز جلویی قرار گرفته و فضای بین
 2 لنز نیز از روغن سیلیکون کاملا شفاف پر شده است. در عینک جدید برای تطبیق با شماره چشم فرد 2 لنز تعبیه شده برای هر چشم به‌طور افقی و در عرض هم حرکت می‌کنند تا تمرکز مورد نظر حاصل شود.


تعداد بازدید :  460