شماره ۶۷۳ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  ۶۴‌درصد واگذاری‌‌ها از طریق بورس|  بالغ بر ۶۴.۴‌درصد کل واگذاری‌های نیمه نخست امسال از طریق بورس اوراق بهادار انجام شده است. در 6 ماه ابتدایی امسال بالغ بر ۲‌هزار و ۴۵۹‌میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که از این میزان، ۱۵۸۴‌میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار فروخته شده که 64.4‌درصد کل واگذاری‌های نیمه نخست سال جاری را شامل می‌شود. به گزارش مهر رتبه دوم واگذاری‌های 6 ماه گذشته نیز به شیوه مزایده تعلق دارد که بر این اساس ۵۵۶‌میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده که 22.6‌درصد کل واگذاری‌ها را شامل می‌شود.
 بورس بازمی‌گردد اما نه در کوتاه‌مدت| حسین عبده‌تبریزی دبیرکل اسبق بورس با بیان این‌که بازار سهام به‌زودی خود را پیدا خواهد کرد، گفت: اگر در نسبت قیمت بر درآمدی بازار سهام، به جای بدهی رقم سرمایه گنجانده شود، می‌بینید که نسبت قیمت بر درآمد بازار 2 مرتبه می‌شود. آنچه که پیش‌بینی کردم می‌تواند اتفاق بیفتد. در پیش‌بینی‌های مالی حرکت‌ها می‌تواند چند هفته جابه‌جا شود اما روشن است که این بازار بالا خواهد رفت و طبیعی است که توقع مردم تحقق این موضوع در کمترین زمان ممکن باشد.
 تأمین مالی کامل برق از بورس انرژی|  براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده از مهرماه 2 شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان و استان یزد نیز مانند 3 شرکت توزیع استان مرکزی، خراسان‌شمالی و قم به‌طور کامل از طریق انجام معاملات در بورس انرژی تأمین اعتبار شدند. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و هدف‌گذاری انجام شده، از این ماه 2‌هزار‌ میلیارد ریال جهت انجام معاملات در بورس انرژی (1600‌میلیارد بابت انجام معاملات و 400‌میلیارد ریال بابت تأمین وجه شرکت‏های توزیع) به شرکت‏های توزیع تخصیص می‏یابد.


تعداد بازدید :  390