شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
انتقاد حجت ایوبی از مدیران سینمایی که کم کاری کرده‌اند
چرا مردم را محروم کردید؛جواب بدهید

شهروند| دومین جشنواره بین‌المللی فیلم «یاس» در حالي شامگاه پنجشنبه در شهر آمل به کار خود پایان داد که مراسم اختتامیه این جشنواره و اختتاميه پنجاهمين جشنواره «انجمن سينماي جوان» مصادف با اولين سالگرد حضور حجت‌الله ايوبي بر مسند مديريت سينمايي بود. در همين حال ايوبي در اين دو سخنراني در دو بخش به نظر برخي منتقدانش پاسخ داد، اين مقام مسئول در مراسم سينماي جوان كه در چهارشنبه‌شب برگزار شد، مهم‌ترین سیاست برای تنش‌زدایی و عبور از بحران‌ها در سینما را سیاست «صبر ایوب» دانست و گفت: «من، ایوبی هستم و فکر می‌کنم، این سیاست کارساز بوده است.»

 رئيس سازمان سينمايي به‌عنوان یکی از سخنرانان اختتاميه جشنواره «ياس» بيان كرد: باور کنید این سینما ارزش حمایت دارد. اگر پیرو مقام معظم رهبری هستید، بدانید که ایشان اهل مطالعه هستند، فیلم می‌بینند، به سینما کمک می‌کنند. «متابعت محمد(ص) آن است که او به معراج رفت، تو هم بروی در پی او، جهد کن» پیروی یعنی همین. اگر پیرو رهبری هستیم باید به این چیز‌ها توجه کنیم. چرا نکردیم؟ چرا فقط ۳۰۰ سالن سینما در کل کشور وجود دارد؟ این همه فیلم‌های خوب در سینما در حال اکران است ولی در کل ایران نمی‌توانند آنها را به خوبی و گستردگی تماشا کنند. ایوبی پیش از این سخنان از برخی مدیرانی که کار نکرده‌اند، گلایه کرد و گفت: مدیرانی که کار نکردید، چه جوابی برای مردم دارید؟ چرا مردم‌مان را محروم کرده‌اید از دیدن فیلم‌های خوب و پاک که هویت دینی و اسلامی آنها را حفظ می‌کند؟ این جوانان با نبود سینما به کجا بروند؟ این فیلم‌های خوب را نبینند چه ببینند؟ بروند ماهواره تماشا کنند؟
او در بخش دیگری از سخنانش به انتخاب زبان هنر برای صحبت با جهانیان از طرف ایرانیان اشاره کرد و ادامه داد: همیشه سعی کرده‌ایم با زبان جهان، فرهنگ و تمدن اسلامی را معرفی کنیم. با زبان شعر و ادب، با زبان هنر، تذهیب، نقاشی و... امروز مفتخریم که در جهان شرق جزو نادر کشورهایی هستیم که به زبان سینما مسلحیم و با زبان سینما با جهان سخن می‌گوییم. خدمتی که امروز ما ایرانی‌ها به اسلام می‌کنیم خدمت بی‌بدیلی است. این چهره‌ای که طالبانیسم و داعش در منطقه از اسلام و پیامبر نشان داده‌اند، ما ایرانی‌ها با زبان فیلم اصلاح می‌کنیم.
دومین جشنواره فیلم یاس
برگزیدگانش را شناخت
اسامی بهترین‌های دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس در سه بخش، به شرح زیر است:
بخش رویش یاس‌ها
تندیس زرین به محمود رضوی برای فیلم سینمایی «سه ماهی»، تندیس زرین جایزه ویژه هیأت داوران به مهرداد موفق برای کارگردانی فیلم «آخرین نفر»، تندیس زرین بهترین کارگردانی به حمیدرضا قربانی برای فیلم «سه‌ماهی»، تندیس زرین بهترین فیلمنامه به حسن آخوندپور، رئوف دشتی و علی حاتمی‌نژاد برای فیلم «فرشته»، تندیس زرین بهترین بازیگر زن به سارا بهرامی برای «آرزوهایت را به خاک نسپار»، تندیس زرین بهترین بازیگر مرد به حمیدرضا آذرنگ برای «آخرین نفر»، تندیس زرین بهترین بازیگر مکمل مرد به میثم فرهومند برای «آخرین نفر»، تندیس زرین بهترین بازیگر مکمل زن به پانته‌آ سیروس برای «این‌جا همه چیز خوب است»، تندیس زرین بهترین فیلم از نگاه ملی به جواد نوروزبیگی برای فیلم «تنها فیلم آخرین نفر» اهدا شد.
بخش بین‌الملل
تندیس بهترین فیلم به «سارایوو»، تندیس بهترین کارگردانی به آندراس پروچاسکا برای فیلم «سارایوو» از اتریش، تندیس بهترین فیلمنامه به سای یین شوای برای فیلم «استیلت»، تندیس بهترین بازیگر مرد به فلورین تیمچستر برای فیلم «سارایوو»، تندیس بهترین بازیگر زن به رابعه مدنی برای فیلم «سبز به رنگ زمرد»، تندیس بهترین دستاورد فنی - هنری به روح‌الله حجازی برای فیلم «سبز به رنگ زمرد»، جایزه ویژه هیأت داوران نیز به حمیدرضا قربانی برای کارگردانی فیلم «سه ماهی» اهدا شد.
بخش خاطره یاس‌ها
تندیس زرین بهترین فیلم به علی تقی‌پور تهیه‌کننده «بهار نارنج»، تندیس زرین جایزه ویژه هیأت داوران به رضا دادویی کارگردان «تعبیر خواب»، تندیس زرین بهترین کارگردانی به آیدا پناهنده برای فیلم «از جنوب شرقی»، تندیس زرین بهترین فیلمنامه به سمانه نامدار برای فیلمنامه «حتی اگر شب باشد»، تندیس زرین بهترین بازیگر زن به رویا افشار برای فیلم «عصر بارانی»، تندیس زرین بهترین بازیگر مرد به مسعود کرامتی برای فیلم «اوقات مشترک آنها»، تندیس زرین بهترین دستاورد فنی -هنری به سینا گنجوی برای تدوین «بهار نارنج» تقدیم شد.


تعداد بازدید :  303