شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

نمایش «بر پهنه دریا» به کارگردانی و بازی پارسا پیروزفر که از 5 شهریورماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است، شنبه 8شهریورماه اجرای ویژه‌ای خواهد داشت. در این اجرا به رسم آیین‌های افتتاحیه، گلاب آدینه زنگ نمادین این اجرا را به صدا
درخواهد آورد.

بلقیس سلیمانی رمانی به نام «من از گورانی‌ها می‌ترسم» در قالب ادبیات داستانی نوشت.

کارن همایونفر درحال ساخت موسیقی تازه‌ترین فیلم بهمن فرمان‌آرا با عنوان «دلم می‌خواد» است و تدوین این فیلم نیز تا چند روز دیگر به پایان خواهد رسید.

فیلم انیمیشن - رئال «تتل و راز صندوقچه» که قرار بود در جشنواره کودک ‌سال گذشته حضور داشته باشد به مراحل آخر آماده‌سازی رسیده تا در بیست‌وهشتمین دوره جشنواره کودک نمایش داده شود.

نشر آگاه پس از یک وقفه در بازار نشر از فروردین‌ماه امسال دوباره به بازار نشر بازگشت و اولین آثار منتشرشده خود را به اين ترتيب معرفی کرد: «از نوشتن» نوشته فرشته مولوی، «آخرین یادداشت‌های نیچه» ترجمه ایرج قانونی و «دولت و توسعه اقتصادی» تألیف محمدتقی دلفروز.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اعلام کرد روز هشتم نوامبر و در جریان ششمین دوره جوایز سالانه هیأت‌مدیره آکادمی از «هایائو میازاکی» کارگردان، طراح و گرافیست سرشناس فیلم‌های پویانمایی، با اعطای جایزه اسکار افتخاری تقدیر خواهد شد. «میازاکی» در طول بیش از 50‌سال فعالیت هنری خود به موفقیت‌های فراوانی درحد «نیک پارک» انیماتور کمپانی والت‌دیزنی دست یافته است و یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین انیماتورهای تاریخ سینما محسوب می‌شود.

مهدی شمسایی که نمایش «شاخ نبات» را براساس منظومه «موش و گربه» اثر مشهور عبید زاکانی به صحنه می‌برد این نمایش را کاری مفرح، سرگرم‌کننده و آموزشی عنوان کرد. اين نمایش از اوایل مهرماه در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

مجموعه نشست‌های «روایت شهری» یکشنبه‌ها ۹ و ۱۶ و ۲۳ شهریورماه ‌سال‌جاری در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نشست سینمای لهستان با بررسی آثار «کریشتف کیشلوفسکی»، فیلمساز مشهور و درگذشته لهستانی امروز ۸ شهریور از ساعت ۱۸ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران
برگزار می‌شود.

«جامه‌دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی نوروز اکران و در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود.

در جشنواره امسال 619 اثر از ایران و 63 کشور جهان در 2 بخش اصلی سینمای ایران و بین‌الملل و بخش‌های ویژه به نمایش درمی‌آید.

با توجه به اتمام مهلت ارسال آثار متقاضیان در بیست‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان مجموعا 619 اثر از ایران و 63 کشور جهان برای دریافت پروانه‌های زرین بخش‌های اصلی و همچنین نمایش در سایر بخش‌های جشنواره حضور دارند.

وارث مرحوم سیدمحمود گلابدره‌ای از انتشار اظهارنظرهای صریح این نویسنده در مورد رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه در کتابی با عنوان «ارض بیض» خبر داد که همزمان با مراسم سالگرد درگذشت وی منتشر و رونمایی می‌شود.

آنجلینا جولی و برد پیت زوج شناخته‌شده‌ هالیوود در محفلی خصوصی رسما در فرانسه ازدواج کردند. این ازدواج که روز یکشنبه کاملا خصوصی برگزار و خبر آن دیروز منتشر شد، خبری بود که مدت‌هاست هواداران این دو چهره مشهور سینمایی را منتظر نگه داشته بود.


تعداد بازدید :  314