شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
خبر

کاهش مساحت تالاب هورالعظیم به کمتر از 30‌هزار هکتار
خانه ملت| نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس درباره وضع تالاب هورالعظیم ابراز نگرانی کرده و گفته است که مساحت این تالاب به شدت کاهش یافته است.
«ناصر صالحی‌نسب»، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس گفت: درحال حاضر تمام نگاه‌ها به سمت نابودی دریاچه ارومیه است درحالی‌که پرطرفدارترین تالاب کشور از نظر زیستگاه پرندگان و موجودات آبزی به علت ایجاد سدهای متعدد در بالادست و فعالیت شرکت‌های نفتی نابود شده است. او با اشاره به این‌که تالاب هورالعظیم منبع درآمد و تأمین‌کننده معیشت هزاران کشاورز و دامدار بوده است، گفت: در سنوات گذشته به منظور اشتغالزایی پایدار، تالاب هورالعظیم از نظر صیادی، گاومیش‌داری، حصیربافی و نی‌بافی بسیار حایز اهمیت بود.
به گفته نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه درمجلس شورای اسلامی درحال حاضر مساحت 150‌هزارهکتاری تالاب هورالعظیم به کمتر از 30‌هزار هکتار رسیده است. صالحی‌نسب افزود: به علت بی‌تدبیری وزارت نیرو و وزارت نفت بسیاری از فرصت‌های شغلی از کشاورزان و دامداران حاشیه تالاب هورالعظیم گرفته شد به‌طوری‌که برخی از این اقشار کوچ کردند و برخی دیگر با بیکاری مواجه شدند که این معضل بیکاری باعث ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی شده است.

شیبانی: اگر مسجدجامعی کاندیدا شود احتمال دارد به او رأی بدهم
فارس| عضو شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری انتخابات رئیس و هیأت‌رئیسه دومین ‌سال از فعالیت شورای شهر تهران در دوره چهارم گفت: اگر مسجدجامعی کاندیدا شود احتمال دارد به او رأی بدهم. عباس شیبانی با اشاره به این‌که دولت چهارم در یک‌سال گذشته عملکرد خوبی را رقم زده است، گفت: تعامل با دولت و شهرداری از نکات بارز شورای چهارم محسوب می‌شود.  او در پاسخ به این پرسش که آیا مسجدجامعی ریاست فعلی شورای شهر تهران توانسته است جلسات شورا را مدیریت کند، یا خیر؟ گفت: بله در این زمینه موفق بوده است. شیبانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که به چه کسی در این دوره برای نشستن برای صندلی ریاست رأی خواهید داد، افزود: هنوز تصمیم نگرفته‌ام. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر مسجدجامعی کاندیدا شود احتمال دارد به وی رأی بدهم.

 


تعداد بازدید :  448