شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
پرسه در بازار

جوسازی برای گرانی در بازار طلا

در حالی که قیمت جهانی طلا با 10/1دلار کاهش به 55/1288دلار رسید و تحلیلگران حس حاکم بر بازار را کاهشی عنوان می‌کنند، کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر از احتمال افزایش قیمت طلا در روزهای آینده خبر داد! او به ایسنا گفت: شاهد تغییرات جزیی در قیمت طلا طی روزهای آینده خواهیم بود که تمایل به افزایش دارد. وی با بیان این‌که در طول هفته گذشته قیمت طلا روندی نزولی داشت، اظهار کرد: اوایل هفته گذشته اونس جهانی 1281دلار بود که به 1290دلار افزایش یافت و در روز چهارشنبه دوباره به 1286دلار رسید. این گفته او در حالی است که قیمت طلا با روند افزایشی روبه‌رو نیست.

سود 300میلیاردی خودروسازان از تخفیف بیمه خریداران

با وجود این‌که خودروسازان با قراردادی که با شرکت‌های بیمه دارند بیمه‌نامه را با تخفیف از آنها خریداری می‌کنند اما این تخفیف را به خریدار خودرو نمی‌دهند و حدود ۳۰۰‌میلیارد تومان در‌ سال از این طریق نصیب خودروسازان می‌شود. ابوطالب قره‌چماقلو، مدیر سابق بیمه‌های اتومبیل یک شرکت بیمه‌ای با بیان این خبر افزود: نکته جالب این‌که به این قراردادها تخفیف گروهی تعلق می‌گیرد که معمولا پس از صدور بیمه‌نامه برگشت داده می‌شود در حالی ‌که استفاده‌کنندگان آن، مردم و خریداران خودرو نیستند بلکه شامل گروهی هستند که دلال‌ها ایجاد کرده‌اند و جالب‌تر این‌که این دلال‌ها، شرکت‌های بزرگ خودروسازی یا زیرمجموعه‌های آنها هستند.

کاهش تعرفه اینترنت موبایل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش قیمت اینترنت اپراتورهای اول و دوم تلفن‌‌همراه با ارایه سرویس نسل 3 خبر داد. محمود واعظی با اعلام این خبر افزود: با ارتقای پروانه اپراتورهای موبایل به نسل 3 و بالاتر، تغییری در تعرفه‌های مکالمه و پیامک ایجاد نمی‌شود. این موضوع تنها بر نرخ تعرفه اینترنت این دو اپراتور تأثرگذار است و قیمت هر کیلوبایت اینترنت از 5ریال در سرویس GPRS به 5/0ریال در سرویس 3 G تغییر می‌‌کند. به گفته واعظی با ارایه سرویس 3 G از سوی اپراتور اول و دوم تلفن‌همراه، قیمت دیتای این دو اپراتور مانند قیمت دیتای اپراتور سوم تلفن‌همراه کشور محاسبه خواهد شد.


تعداد بازدید :  283