شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
نظر مردم درباره سیاست های اقتصادی دولت
مبارزه با فساد بهتراز بسته خروج از رکود

گروه اقتصادی شهروند| واکنش کارشناسان به بسته خروج از رکود دولت، از رد کامل این بسته تا تایید محتاطانه آن متغیر است. محمدحسین ادیب استاد دانشگاه اصفهان در یک برنامه مناظره، موفقیت دولت را برای کاهش تورم از طریق افزایش واردات دانست و گفت: تلاش های دولت برای خروج از رکود باعث شده است کالاهای داخلی 43 درصد گران تر و کالاهای وارداتی 16 درصد ارزان تر شود. ازسوی دیگر علینقی مشایخی استاد دانشگاه نیز با اشاره به تجربیات اقتصادی دولت قبل تاکید می کند: در بحث اداره کشور به مطالعات علمی و مبنایی اقتصاد
بی توجهی می شود و طرح ها معمولا حالت آزمون و خطا دارد که این انتقاد به بسته خروج از رکود دولت نیز وارد است. برخی از کارشناسان نیز شرط موفقیت اجرای بسته را مشورت گرفتن از نخبگان دانسته اند. در این زمینه مردم نیز نظرات مختلفی دارند که در ادامه بخشی از آنها را می خوانید.
طاها: دولت برای شکست بسته خروج از رکودش یک بهانه پیش بینی شده دارد: دولت قبل باعث شد!
مهدیار: دولت تنها یک راه برای موفق شدن داره: مبارزه صادقانه با فساد اقتصادی.
جواد: در جنگ جهانی دوم آلمان با خاک یکسان شد اما خیلی زود سر پا ایستاد. می دونین چرا؟! چون با فساد اقتصادی و اداری مبارزه کرد.
سعید: احمدی نژاد هم برای مبارزه با تورم مرزها رو برای واردات باز کرد. من از خبرها خوندم میزان واردات در سال 93 حدود 35 درصد بیشتر از پارسال شده.
ناشناس: آقای روحانی درسته ما به شما رای دادیم و قبولتون داریم اما قرار نیست تا پایان دولت تون همه ش بگین احمدی نژاد. اگه درست نشدنیه چرا شما کاندیدا شدین؟
حمید: تا زمانی که دولت این همه تصدی‌گری داره اتفاق خاصی نمی افته. کار رو به مردم بسپارین. این همه نخبه و تحصیلکرده داریم چرا همه کارها رو باید یه عده خاص انجام بدن؟!
نیازی خواه: دولت همیشه طوری حرف زده که گویا آسیب به اقتصاد ناشی از سوء مدیریت احمدی نژاد به حدی است که قابل حل نیست. طبیعیه که مردم به این بسته هم امیدی ندارن.
احسانی: هر چند به تمام دولت ها نقد وارد است، ولی حداقل دولت روحانی سیاست هایی را در اقتصاد اجرا می کنه که منطقی هستن. باید به دولت فرصت داد قطعا همانطوری که دولت تورم را مهار کرد بقیه مشکلات رو هم حل می کنه.

 


تعداد بازدید :  184