شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
نوبرانه

سایبان‌های هوشمند قابل کنترل با اندروید
نور خانه خود را تنظیم کنید
شهروند| یک شرکت بین‌المللی نوعی سایبان هوشمند طراحی کرده که قادر است میزان دما و زاویه تابش آفتاب به درون ساختمان را تنظیم کند. این سایبان به حرکت ابرها نیز واکنش نشان می‌دهد و می‌تواند براساس خواسته کاربر میزان نور ورودی به ساختمان را تنظیم کند. سایبان هوشمند همچنین می‌تواند به صاحبخانه اعلام کند که افراد تا چه اندازه به خانه نزدیک شده‌اند. این سایبان که از نمونه قبلی خود پیشرفته‌تر است با برنامه آیفون و اندروید کنترل می‌شود و مشتریان می‌توانند نمونه‌های زیباتر آن را به شرکت سازنده سفارش دهند. نمونه‌های فانتزی‌تر این سایبان‌ها دارای ال.ای.دی هستند و قادرند ظاهر زیباتری به نمای ساختمان ببخشند. شرکت سازنده سایبان‌های هوشمند که NBBJ نام دارد اعلام کرده است به‌زودی این محصول را روانه بازار جهانی خواهد کرد.  

با مصرف کمتر و کارآیی بالاتر
پیشرفته‌ترین کارت گرافیک ای.ام.دی در راه بازار
شهروند| شرکت «ای.ام.دی» پس از 30 ‌سال عرضه کارت‌های گرافیک قصد دارد نسل جدیدی از این محصول را روانه بازار کند.  این محصول جدید که Radeon R9 285 نام دارد جایگزین نمونه قبلی که کارت گرافیکی موسوم به Radeon R9 280 است، می‌شود. ای.ام.دی مدعی است که این کارت گرافیک عملکرد بهتری در مقایسه با همتایانش و ازجمله Nvidia GTX 760 دارد و به کاربران امکان می‌دهد آخرین ورژن بازی‌های رایانه‌ای را با جزییات کامل روی سیستم شخصی‌شان اجرا کنند.  گفته می‌شود این کارت از نظر توانمندی و امکانات بین سری 2 گیگا بایتی R9 270 / 270X و کارت
 3 گیگا بایتی R9 280X قرار می‌گیرد. سرعت محاسباتی این کارت 29/3 ترافلاپ بوده و clock speed آن 918 مگاهرتز است. توان بهره‌گیری از 2 گیگابایت حافظه GDDR5 ازجمله دیگر ویژگی‌های آن است. مصرف انرژی این کارت حافظه 190 وات است که در مقایسه با نمونه‌های 250 واتی مشابه کم‌مصرف‌تر به‌شمار می‌آید. دو خروجی DVI و یک پورت HDMI هم برای این کارت گرافیک 249 دلاری در نظر گرفته شده است. نسل جدید کارت گرافیک ای.ام.دی در کمتر از یک ماه آینده روانه بازار می‌شود.   

 


تعداد بازدید :  257