شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
خانه به خانه

واگذاری13هزارو700واحد مسکن مهر در شهرجدید پرند به متقاضیان
مینا فرجی| همزمان با بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در هفته دولت 13700 واحد مسکن مهر در شهر پرند به متقاضیان واگذار شد.
در این مراسم مهندس نریمان با تأکید بر این‌که به دنبال حل مشکلات مردم هستیم بیان داشت: با همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط و بخش خصوصی درصدد جبران این کمبودها هستیم.  وی ادامه داد: اکثر واحدهای مسکن مهر تا پایان امسال واگذار و باقیمانده واحد‌ها در نیمه ۹۴ تحویل متقاضیان خواهد شد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم ابراز داشت:  به منظور تأمین خدمات زیر بنایی و رو بنایی مسکن مهرپرند ۲ کارگروه تشکیل و مقرر شد ۴ واحد آموزشی جدید در پرند تا اول مهر تحویل داده شود.
احمد مهرآبادی افزود: برای تکمیل واحدهای مسکن مهر کشور که به دلیل برخی خدمات همچون آب، برق یا گاز، نیمه‌کاره مانده‌اند، مبلغ ۵۶۰۰میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.  گفتنی است شهر جدید پرند با داشتن بیش از ۹۵‌هزار واحد مسکونی مهر به‌عنوان پایتخت مسکن مهر کشور شناخته می‌شود.

سالم‌ترین سبزی کشور در مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سبزی مازندران، سالم‌ترین سبزی در کشور است.  به گزارش ایسنا، دلاور حیدرپور در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد:  سبزی در استان برخلاف دیگر استان‌ها که با آب فاضلاب آبیاری می‌شود عمدتا با آب باران و آب چاه
آبیاری می‌شود.  
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به این‌که 90‌درصد محصولات تولیدی استان سالم است، تصریح کرد:  سرانه مصرف سم در کشور از سایر کشورها کمتر است.  2‌میلیون و 200‌هزار تن کود در کشور وجود دارد که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. در برخی مواقع مشاهده می‌شود که کشاورزان بی‌رویه، کود مصرف می‌کنند که با این کار نباید به کشاورزی ظلم شود و محصولات کشاورزی ناسالمی در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.  

جوهرقند موجود در نان‌های لواش خطرناک‌تر از روغن پالم است
مدیرکل استاندارد گیلان گفت: موضوع استفاده از روغن پالم بزرگنمایی شده است.  
به گزارش ایسنا، محمدعلی یوسفی در جمع خبرنگاران استان توضیح داد: وجود روغن پالم در برخی شیرهای تولیدی موجب نگرانی شهروندان شده است و امیدواریم این امر موجب نشود که مصرف شیر کنار گذاشته شود.  
وی با اشاره به این‌که استفاده از جوهر قند در نان‌های لواش به مراتب خطرناک‌تر از روغن پالم برای سلامت مردم است، تصریح کرد: از جوهرقند برای سفید کردن لباس استفاده می‌شود و استفاده از آن برای کش دادن به خمیر نان کاری خطرناک است که به‌طور مستقیم سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.  یوسفی با بیان این‌که میزان مصرف برنج بین گیلانیان زیاد است، اضافه کرد: اگرچه برنج دارای مواد مغذی فراوانی است اما باید مراقب باشیم که به اندازه مصرف شود. همچنین وجود قارچ آفلاکتوسین در خشکبار خام ازجمله مواردی است که مردم باید به آن توجه داشته باشند و فقط خشکباری که علامت استاندارد دارند استفاده کنند.  
وی هشدار داد: از شکلات‌هایی استفاده نشود که بوی ماندگی داشته باشد. شکلات باید دارای بافت همگن و یکنواخت بوده و ترد و شکننده باشد. شکلات باید عاری از ماسیدگی سفیدرنگ مربوط به شکوفه چربی و خاکستری رنگ مربوط به شکوفه شکر باشد و هنگام خوردن
در دهان نماسد. 


تعداد بازدید :  255