شماره ۶۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
روي خط خبر

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران هشدار داد
تعیین تکلیف بناهای رها شده با قدمت 50 ساله
فارس|  رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران بناهای رها شده در تهران را عاملی برای افزایش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی معرفی کرد و گفت: این خانه‌ها و بناها باید تعیین تکلیف شوند. معصومه آباد با بیان این مطلب که به‌طور قطع تابه‌حال در متن شهر با بناهای نیمه‌کاره چند ساختمان یا گودهای رها شده‌ مواجه شده‌ایم، گفت: ما ماندیم و تیرآهن‌های عریان بی‌پروا که هر روز قد علم کرده و به گوشه و کنار شهرمان وصله می‌خورند. رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با تأکید بر این‌که سازه‌های ناپایدار جان رهگذران را تهدید می‌کند، ادامه داد: از تهدید جان رهگذران به‌واسطه ناامنی سازه‌های ناپایدار و فرسوده گرفته تا تهدید آوار ساختمان‌های مجاور گودهای رها شده؛ از رها ماندن دپوی مصالح ساختمانی که با وزش باد باعث برپا شدن طوفانی از شن و ماسه می‌شود تا ایجاد گل‌ولای و انسداد جوی‌های آب در زمان بارندگی؛ از آلودگی صوتی ناشی از لغزش سازه‌های ناپایدار رها شده به‌ویژه در فضاهای مسکونی گرفته تا ایجاد نقاط ناایمن، به واسطه تبدیل ساختمان‌های نیمه‌کاره به مامن بزهکاران برای اعمال مجرمانه که موجبات ناامنی و نارضایتی شهروندان را فراهم ساخته است.
او با اشاره به این‌که براساس آمار موجود تاکنون بیش از‌ هزار مورد ملک در مراحل مختلف اعم از گودبرداری، اسکلت‌بندی، ستون‌گذاری، سقف‌زنی و سفت‌کاری تعطیل یا به حکم مراجع قضایی از ادامه فعالیت منع شده‌اند، عنوان کرد: در این بین مناطق 3، 2 و 1 به ترتیب پرچمدار هستند. نکته حایز اهمیت این است که پیشینه قدیمی‌ترین پروژه‌های ساختمانی رها شده در شهر به 40‌سال پیش در سال‌های 1353 برمی‌گردد. به گفته او با وجود توسعه مدیریت شهری و تقویت نظام نظارتی، این آمار در سال‌های بعد با سیر صعودی قابل توجهی همراه بوده است. به‌طوری که درحال حاضر 10‌درصد پروژه‌های بیش از 10‌سال رها شده مربوط به سال‌های 53 تا 79 است، درحالی‌که بیش از 40‌درصد ساختمان‌های نیمه‌کاره و گودهای 5ساله موجود متعلق به سال‌های 85 تا 89 است. همین امر گواه شیوع یک آسیب جدی در حوزه شهرسازی است که مستقیما ایمنی شهر و امنیت اجتماعی را نشانه گرفته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی: شکایت از پزشکان رو به افزایش است
شهروند |  رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از افزایش سالانه شکایت از پزشکان در ایران خبر داده و گفته: «براساس آمار ‌سال قبل در 48‌درصد موارد شکایت شده از قصور پزشکی، پزشکان براساس نظرات کارشناسی مقصر شناخته شدند.»احمد شجاعی در دیدار مدیران و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با رئیس قوه قضائیه که در حوزه ریاست قوه قضائیه برگزار شد، این حرف‌‎ها را زد و گفت: از پزشکانی که به‌عنوان کارشناس با ما همکاری می‌کنند و همچنین قضات که به جامعه پزشکی لطف و توجه دارند، تشکر و قدردانی می‌کنم. قضات در ارتباط با رسیدگی به پرونده‌های پزشکان، ملاحظات خاصی دارند و با وجود اختیارات تام، شأن و جایگاه پزشکی را مدنظر قرار می‌دهند. شجاعی با بیان این‌که طرفدار خلاف و تخلف نیستیم، گفت: با پزشک متخلف باید برخورد شود، اما به لحاظ شأن جامعه پزشکی و کم بودن میزان تخلفات این قشر، احترام به حرمت جامعه پزشکی و جامعیت جامعه پزشکی در نظر گرفته می‌شود. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان این‌که هر ساله شکایت از پزشکان رو به افزایش است، گفت: براساس آمار‌ سال قبل در 48‌درصد موارد شکایت شده از قصور پزشکی، پزشکان براساس نظرات کارشناسی مقصر شناخته شدند و 52‌درصد تبرئه شدند.

با حکم مقام قضایی صورت گرفت
تخریب واحدهای صنعتی غیر مجاز در بستر رودخانه فصلی اورین
شهروند| 44 واحد صنعتی غیر مجاز در حریم بستر رودخانه فصلی اورین با حکم مقام قضایی تخریب شد. ساخت و سازهای غیر مجازی که در حریم بستر رودخانه فصلی اورین شهرستان قدس انجام شده بود با حکم مقام قضایی و با حضور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، ابنیه و سازه‌های غیر مجاز تخریب و نسبت به آزاد سازی این اراضی اقدام شد. دادستان عمومی و انقلاب شهر قدس گفت: گزارشاتی در خصوص تصاحب حریم و بستر رودخانه اورین شهرستان قدس به بهانه ساخت سوله و کارگاه به دادستانی شهرستان واصل شد که پس از بررسی‌ها مشخص شد صاحبان این سوله‌های حریم 8 متری این رودخانه فصلی را رعایت نکرده و به صورت غیر مجاز حریم و بستر رودخانه را تصاحب کرده‌اند. حبیب پروین در ادامه افزود: با توجه به حوادث مشابه در اثر بروز سیل، برای آزاد سازی حریم و بستر رودخانه به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار حکم تخریب 44 کارگاه صنعتی که اراضی رودخانه را تصاحب کرده‌ بودند صادر شد.وی تصریح کرد: نیروهای انتظامی و اداره آب و فاضلاب شهرستان قدس، حکم تخریب این سوله‌های غیر مجاز را اجرا کردند.دادستان عمومی و انقلاب شهر قدس افزود: با اجرای این حکم بیش از 47 هزار متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه فصلی اورین شهرستان قدس آزاد سازی شد.


تعداد بازدید :  286