شماره ۶۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
عدد خبر

95 درصد کارگران نسخه‌ قراردادشان را ندارند

غلامرضا عباسی رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان این‌که ۵درصد کارگران نسخه قرارداد کار دستشان است، گفت: دولت باید لیست مشاغل موقت را اعلام کند تا قراردادهای موقت و سفید امضا خاتمه یابد. او درباره دستورالعمل تازه روابط کار نیز گفت: بسیاری از موارد از قبل هم وجود داشته اما قانون رعایت نمی‌شود.

6 برابر فروش بیشتر خودرو چینی در تحریم ایران

در شرایط تشدید تحریم‌ها فروش خودروهای چینی در بازار ایران 6 برابر شد. پایگاه خبری واردز اوتو نوشت از ۴۸‌هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرویی که از ابتدای ۲۰۱۵ تا ماه ژوئن در ایران مونتاژ شده، ۹.۷۵‌درصد کل تولید خودروی ایران مربوط به خودروهای چینی بوده که نسبت به 1.6‌درصد‌ سال ۲۰۱۱، رشد 6 برابری نشان می‌دهد.

10 درصد معافیت حقوقی برای طرح‌های کاربردی معدن

عباسعلی ایروانی مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت اعلام کرد: براساس تازه‌ترین تصمیم وزارت صنعت، بهره‌برداران معادن که طرح‌های پژوهشی، کاربردی در فعالیت‌های معدنی اجرا کنند از معافیت و تخفیف در پرداخت حقوق دولتی معادن برخوردار می‌شوند. او میزان این تخفیف‌ها را تا 10‌درصد و حداکثر 50‌میلیارد ریال در‌ سال دانست.

40 میلیون دلار ارزش صادراتی گلاب ایران

جهانگیر عرب قائم ‌مقام معاون باغبانی وزارت کشاورزی با اشاره به استقبال اروپایی‌ها از فرآورده‌های گل محمدی ایران، اعلام کرد: ایران با 15‌هزار هکتار گل‌محمدی حدود 27‌هزار تن محصول تولید می‌کند که ارزش صادراتی آن از محل اسانس و گلاب معادل 40‌میلیون دلار در‌ سال است و درحال حاضر
 10 کشور اروپایی و ژاپن از مشتری‌های عمده ایران هستند.


تعداد بازدید :  298