شماره ۶۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 طرح اروپایی برای بهینه‌سازی سوخت ایران| نصرت‌الله سیفی مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اعلام کرد: مذاکراتی با شرکت‌های خارجی ازجمله شرکت‌های ژاپنی، آلمانی، ایتالیایی، کره‌ای، ترکیه‌ای و فرانسوی برای سرمایه‌گذاری و وارد کردن فناوری در حوزه بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام شده و این شرکت‌ها تکنولوژی‌ها و طرح‌های خود را معرفی کرده‌اند که با انتخاب بهترین گزینه‌ها به‌زودی در این زمینه اقدام می‌شود.

 غول پتروشیمی و جایگزینی آمریکا
با ایران| عباس شعری‌مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از ابراز تمایل دوباره شرکت ساسول آفریقای‌جنوبی برای حضور در صنعت پتروشیمی کشورمان خبر داد. او همچنین توضیح داد: مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند با کاهش جهانی قیمت نفت، پروژه‌های تبدیل گاز به فرآورده‌های نفتی این شرکت در آمریکا دیگر توجیه اقتصادی نداشته، از این‌رو این شرکت با توجه به تجربه موفقی که در ایران داشته به دنبال سرمایه‌گذاری با سود بالاتر در طرح‌های پتروشیمی ایران است.

 اطلاعیه دولت برای حذف‌شدگان یارانه| وزارت کار در اطلاعیه‌ای خطاب به حذف‌شدگان از دریافت یارانه نقدی اعلام کرد خانوارهایی که یارانه آنها از ماه‌های گذشته قطع شده از روز یکشنبه و خانوارهایی که یارانه آنها از مردادماه قطع شده، از روز چهارشنبه هفته جاری به سامانه ثبت اعتراض مراجعه و اطلاعات خود را به روزرسانی کنند. براساس اعلام علی ربیعی، یارانه حدود ۲‌میلیون ایرانی تا پایان مردادماه قطع شده است.

 اجرای طرح تعویض اپراتور تا پایان سال|  مرحله آزمایشی ترابردپذیری اپراتورهای تلفن همراه تا پایان‌سال انجام می‌شود و در سه ماه اول 95 به صورت رسمی آغاز به‌ کار می‌کند. این طرح به مشترکان موبایل این امکان را می‌دهد که بدون تعویض شماره، اپراتور خود را تغییر دهند.

 معرفی کالاهای غیراستاندارد بازار تهران|  اداره ‌کل استاندارد تهران از توقیف عرضه چند کالا در بازار به دلیل نداشتن استانداردهای لازم خبر داد. مایع ظرفشویی گل‎‌شو، چراغ جلوی خودرو نورگسترافشان، تشک فنری آرمیتا، البرز، مهرآسا، آیناز و ارمغان، لوله پلی‌اتیلن آبرسانی، تولیدشده با مواداولیه pe80 شرکت تهران پلاستیک شمس ازجمله این کالاها هستند.

  تفاهم معاونت علمی با سازندگان تجهیزات نفت|  به منظور حمایت و تسهیل‌گری در توسعه تکنولوژی صنعت نفت گاز و زغال سنگ، موافقتنامه همکاری معاونت علمی و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت امضا شد. محمود شیخ‌زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان این‌که کشورمان در پشتیبانی از پلتفرم خودروی ساخت ایران توانمند شده است، اعلام کرد: مقدمات کار برای تأسیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار صنعت خودرو نیز صورت گرفته است.


تعداد بازدید :  277