شماره ۶۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

سیدحسن خمینی: دروغگویی در جامعه شایع شده است
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی در مراسم نودمین سالگرد تأسیس روزنامه اطلاعات و رونمایی از تمبر این روزنامه اظهار کرد: تنها سرمایه یک رسانه اعتماد مخاطب است و رسانه‌ای که اعتماد مخاطب را ندارد رسانه نیست، بلکه یک بوق تبلیغاتی به حساب می‌آید. ممکن است دیده و شنیده شود اما از آن به‌عنوان رسانه‌ای برای کسب اطلاعات و اخبار به‌عنوان یک رسانه امین نمی‌توان نام برد.
وی ادامه داد: در طول عمر بشر از زمانی که شعرا بزرگترین رسانه دربارها بودند تا بعد از آن‌که رسانه‌های جدید شکل گرفتند و امروز که شبکه‌های اجتماعی نقش رسانه‌ها را بازی می‌کنند، تریبون‌هایی وجود داشته که انسان‌ها از آنها حرف‌هایی می‌شنوند اما مهم این است که تا چه حد مردم به این حرف‌ها اعتماد می‌کنند. این اعتماد چند عامل دارد که اولین و بزرگترین عامل آن صداقت است. سیدحسن خمینی در ادامه بیان کرد: دروغ دشمن اعتماد است و اعتماد از آن دسته چیزهایی است که در طول یک عمر به دست می‌آید و ممکن است در یک شب از دست برود. با یک دروغ یک رسانه از چشم مخاطب می‌افتد و به همین دلیل یک رسانه نباید به هیچ قیمتی دروغ بگوید جز وقتی که می‌خواهد دست به خودکشی بزند. وی با بیان این‌که رسانه‌ها نباید منافع شخصی خود را در گفته‌هایشان لحاظ کنند، تاکید کرد: شجاعت عامل دیگری است که باعث اعتماد به رسانه می‌شود.
سیدحسن خمینی افزود: رسانه باید کار خود را بلد باشد تا مردم به آن اعتماد کنند. متاسفانه دروغگویی به مقدار زیادی در جامعه ما شایع شده ولی باید به یاد داشته باشیم که هیچ هدفی نشر اکاذیب و فرهنگ دروغگویی را در جامعه تأیید نمی‌کند. وی با بیان این‌که ادب شرط دیگر اعتماد به رسانه است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی اوقات ما فکر می‌کنیم اگر پرخاشگر باشیم تأثیر بیشتری داریم اما باید بدانیم عمر تأثیر با رسانه‌هایی است که با ادب محشور هستند. ملت ایران در طول تاریخ ملت مودبی بوده است. یادگار امام(ره) در پایان با تشکر از دست‌اندرکاران روزنامه اطلاعات اظهار کرد: جناب آقای دعایی خودشان از نمادهای تواضع هستند و خصوصیاتی که برای اعتماد به رسانه عرض کردم از نمادهای روزنامه اطلاعات به حساب می‌آید.

وزیر دفاع: ابزار تحریم دشمن را شکسته‌ایم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: فارغ از تمام محدودیت‌ها و تحریم‌های دشمن، دانشمندان ما در وزارت دفاع با بکارگیری ظرفیت کشور، بهترین دستاوردها را داشته و ابزار تحریم را شکسته‌اند.
به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ حسین دهقان در مراسم روز صنعت دفاعی اظهار کرد: ایران اسلامی به اقتضای ماهیت خود، همواره در معرض توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن بوده اما امروز شاهد تغییر در مفهوم تهدید هستیم.  دهقان افزود: امروز تهدیدات شبکه‌ای با مشارکت قدرت‌های بزرگ و منطقه‌ای توسط آمریکا، جنگ‌های نیابتی را در مقابل ما شکل داده تا میزان نفوذ جمهوری اسلامی را محدود کنند.
وزیر دفاع با تأکید بر این‌که نیروهای مسلح، دولت و ملت همواره درصدد افزودن به قدرت و اقتدار نظام اسلامی هستند، اظهار داشت: امروز ما در حوزه تجهیزات و سازمان در بالاترین سطح هستیم و بهترین وضع را برای دفاع از کشور و استقلال سیاسی داریم.  وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت دفاع توانایی طراحی و تولید تمامی اقلام موردنیاز نیروهای مسلح را برای پاسخ به تهدیدات محتمل دارد و توانسته‌ایم با تمرکز بر پروژه‌ها، بازه‌های زمانی تولید محصول را کوتاه کنیم.

مجید انصاری: بحث تأیید صلاحیت‌ها چالش اصلی پیش روی اصلاح‌طلبان نیست
عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز و معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری درباره تعیین مصادیق در جریان اصلاحات برای ورود به انتخابات مجلس دهم گفته است: فعلا جریان اصلاح‌طلب در مرحله رایزنی و مشورت برای هم‌افزایی و هماهنگی حضوری متحد و واحد در انتخابات هستند. هنوز درخصوص مصادیق ورود نکردند، طبیعی است این جلسات با محوریت جریانات و چهره شاخص اصلاحات انجام می‌شود. او گفته است که اصلاح‌طلبان بابت تأیید صلاحیت‌ها چالشی پیش‌رو ندارند.به گزارش خانه ملت، مجید انصاری درخصوص آخرین وضع فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: به دلیل مشغله زیادی که در دولت و معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری دارم، متاسفانه فرصت شرکت در کمیته‌های انتخاباتی و حتی جلسه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان را ندارم و مدت زیادی است که حضور در جلسات را از دست داده‌ام. اما از اخبار جلسات اطلاع دارم، هنوز وارد مصادیق نشده‌اند، فعلا جلسات درخصوص نحوه همکاری احزاب، گروه‌ها و جریانات مختلف درون اصلاحات است.انصاری درباره موضوع تأیید صلاحیت‌ها نیز گفت: امیدواریم که بررسی صلاحیت نامزدها صرفا در چارچوب قانون و به دور از هر گونه اعمال سلیقه جناحی و شخصی باشد چراکه رسم امانتداری همین است و منافع ملی هم اقتضا می‌کند که صلاحیت‌ها بدون نگاه خاص احراز شود.

 


تعداد بازدید :  320