شماره ۶۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
نماینده آستارا:
رصد مذاکرات اولویت هیأت‌رئیسه مجلس است

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این باورند که هیأت‌رئیسه مجلس نهم شورای اسلامی ضعیف عمل می‌کند و حتی بعضا برخی استیضاح‌ها و یا سوال‌ها را به تشخیص خود به تعویق می‌اندازد. اما برخی نمایندگان هم در جبهه مخالف این دیدگاه قرار دارند و بر این باورند که هیأت‌رئیسه مجلس نهم کاملا منصفانه و قانونی عمل می‌کند. صفر نعیمی‌رز، نماینده آستارا در مجلس نهم شورای اسلامی از آن دست نمایندگانی است که معتقد است، هیأت‌رئیسه مجلس نهم عملکردی عالی داشته و عملکرد خود را منوط و مشروط به تبعیت از منویات رهبر انقلاب کرده است.
آقای نعیمی عملکرد هیأت‌رئیسه مجلس نهم شورای اسلامی را تاکنون چطور ارزیابی می‌کنید؟
هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تا الان در سطحی عالی عمل کرده و عملکرد خود را منوط و مشروط به تبعیت از منویات رهبری دانسته است.
برخی بر این باورند که هیأت‌رئیسه تمایلی به طرح استیضاح‌ها و یا سوالات از وزرای دولت یازدهم ندارد و به همین دلیل گاها آنها را برخلاف قانون به تعویق می‌اندازد. شما این مسأله را تأیید می‌کنید.
خیر. معتقدم هیأت‌رئیسه مجلس همواره سعی بر این داشته است که فرمایش رهبر انقلاب را در رابطه با تعامل بین قوا مدنظر داشته باشد. اگر هم گاهی طرح سوال و استیضاح را با تعلل و یا تأخیر انجام داده است بنا به مصلحت نظام و ایجاد همدلی و همزبانی بین دولت و ملت بوده است. برای مثال پرداختن فرع انسان را از اصل نگه می‌دارد وقتی هیأت‌رئیسه و مجلس سرگرم پیگیری و رصد کردن مذاکرات است چطور می‌شود به کارهای جانبی بپردازد. ما هم به‌عنوان نمایندگان مجلس معتقدیم که الان وقت طرح استیضاح نیست. الان زمان رسیدگی به برجام است. حالا اما در این میان عده‌ای مدام می‌خواهند مثلا مسأله طرح استیضاح یکی از وزرا را مطرح کنند. این درحالی است که ما معتقدیم تأخیر در این استیضاح صرفا به جهت رعایت مصالح و منافع ملی و فرا ملی بوده است. اما عده‌ای این را نمی‌پذیرند و مدام حرف خود را می‌زنند.


تعداد بازدید :  269